2560 بازدید

این قله در جنوب غربی روستای کمرود و شمال شرق روستای ترود واقع شده است و با ۳۶۴۰ متر ارتفاع از قله‌های رشته کوه البرز محسوب می‌شود دارای جهت شرقی-غربی است.
پوشش گیاهی منطقه را می‌توان انواع گون و بالشتکی‌ها، انواع ارس، کنگر و زرشک دانست و از جانوران مهم منطقه نیز می‌توان به خرس، مار، گراز، پلنگ، گرگ و خوک اشاره کرد.
صعود به این قله نیازمند راهنما و تجهیزات و تجربه صعودهای زمستانه است زیرا این قله، صخره‌ای است که در جنوب و شرق دارای دیواره است. همچنین تأثیر تغییرات شدید جوی در این مکان مشهود است و اکثراً در بعدازظهرها مه‌آلود است. در زمستان نیز حجم زیاد برف و شیب‌های یخی، احتمال سقوط بهمن را افزایش می‌دهد.
اما مسیرهای دستیابی به قله شامل مسیرهای زیر می‌شود.
۱- مسیر جنوب غرب(سرلش)
۲- شمال (آهنگرده)
۳- شمال‌شرق(گچ‌چاله)
۴- جنوب‌شرق(شن‌چاله)
۵- شمال غرب(چال میش): اگرچه صعودهای انجام شده بر روی قله عموماً از دو مسیر آهنگرده و گچ چاله صورت می‌گیرد که همراه با سنگ‌نوردی است اما پیشنهاد ما، مسیر شمال‌غرب است. بدین منظور باید ابتدا از شهمیرزاد به سمت روستای چاشم حرکت کنید. ۳ کیلومتر قبل از روستای چاشم در یک سه راهی مشخص در سمت غرب جاده اصلی، جاده خاکی جدا شده که به سمت بالای تپه می‌رود. در مسیر این جاده حرکت کرده از روستاهای لرد و رودبار گذشته و پس از طی حدود ۲ کیلومتر، جاده به دو قسمت تقسیم می‌شود. مسیر سمت چپ را که دامنه کوه بالا می‌رود انتخاب کنید تا از روستای کمرود بگذرید. از جنوب روستا جاد‌ه‌ای به سمت غرب و مزارع روستا ادامه می‌یابد. حدود یک ساعت مسیر را ادامه داده، به چند کلبه و یک چشمه می‌رسید. این منطقه آهنگرده نام دارد. می‌توانید آب مورد نیاز را از چشمه تأمین کنید و به مسیر ادامه دهید.
از شمال قله می‌توان قله ارفع‌کوه، شمال غرب دوبرار، میشینه‌مرگ و دماوند، شرق نیزوا و خر‌ه‌نو، غرب قله‌های فیروزکوه و جنوب کوه سائو و در دور دست کویر را دید.

اطلاعات تماس

آدرس

ایران- شهمیرزاد- جنوب غربی روستای کمرود

جهت مشاهده نقشه بر روی دگمه کلیک کنید

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

زیبایی و جذابیت
مسیر و مسافت
امکانات
آب و هوا
پاکیزگی

تایید یا عدم تایید نظرات، طبق قوانین و مقررات سایت انجام خواهد شد.

در حال انتشار...
امتیاز و نظر شما با موفقیت ارسال شد
لطفا همه موارد را تکمیل کنید
Captcha check failed