3708 بازدید

این موزه یکی از موزه‌های زیبا و دیدنی سمنان است که در محل اداره محیط‌زیست استان سمنان با زیربنای ۲۰۰ مترمربع ساخته شده‌است و مجموعه‌ای از گونه‌های حیات وحش اعم از بومی یا غیر بومی بویژه نمونه‌های شاخص و نادری از پوشش جانوری سمنان را به نمایش درآورده است.
این مجموعه با هدف آشنایی پژوهشگران و محققین و علاقمندان به محیط‌زیست با گونه‌های جانوری منطقه در دو بخش اصلی ایجاد شده است. بخش اول شامل تاریخ‌طبیعی استان است که در آن نمونه‌های بارز و ارزشمندی از بقایای سیلیس شده گیاهان و جانوران دوران¬های گذشته زمین که به صورت فسیل و سنگواره برجای مانده است؛ نگهداری می شود. بخش دوم شامل تنوع زیستی استان است که در این بخش اجزا بدن پنج رده از مهره¬داران استان به صورت¬های مختلف از قبیل پوست، شاخ، اسکلت، جمجمه و تاکسیدرمی نگهداری می‌شود و برای استفاده علمی بازدیدکنندگان و عموم مردم در دسترس می‌باشد.
جبیر، پلنگ، گورکن، آهو، قوچ، کفتار، گرگ، خرس، پازن، بزغاله وحشی، بز وحشی، روباه، گربه جنگلی، گراز، قرقاول، کلاغ ابلغ، سمور، پیغو، بالابان، انواع جغد، فلامینگو، خوتکا و اسکلت هوبره و کاراکال و نیز انواع جمجمه حیوانات نظیر روباه، کفتار و حشرات در این موزه وجود دارد.
علاقه‌مندان می‌توانند همه روز از ساعت ۸/۳۰ الی ۱۴ از موزه تاریخ‌طبیعی و حیات‌وحش شهرستان سمنان واقع در میدان استاندارد، ابتدای بلوار محراب، اداره کل حفاظت محیط‌زیست دیدن کنند.

اطلاعات تماس

آدرس

ایران- سمنان- میدان استاندارد- ابتدای بلوار محراب- اداره کل حفاظت محیط زیست

تلفن
جهت مشاهده نقشه بر روی دگمه کلیک کنید

امکانات و خدمات مفید ما

دستگاه پوز

سایر اطلاعات

مدیریت

آقای محمد علی ادیبی

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

زیبایی و اصالت
مسیر دسترسی
امکانات و راهنما
نگهداری و مرمت
پاکیزگی

تایید یا عدم تایید نظرات، طبق قوانین و مقررات سایت انجام خواهد شد.

در حال انتشار...
امتیاز و نظر شما با موفقیت ارسال شد
لطفا همه موارد را تکمیل کنید
Captcha check failed