2766 بازدید

کویر کوه‌ سرخ در جنوب شرق سمنان قرار دارد. این کویر از جنوب به بخش‌های شمالی ریگ‌جن، از شال به کوه‌سرخ، از غرب به کویر صفائیه و سیاه‌کوه و از شرق به معدن گوگرد دلازیان محدود می‌شود.
خاک رس، تمامی منطقه را پوشانده است و گیاهان شورپسند مانند تاغ و گز در آن بسیار به چشم می‌خورد و در مناطقی که رودخانه‌های فصلی به‌وجود آمده می‌توان نی را نیز مشاهده کرد. خرگوش صحرایی، مار، موش صحرایی، بزمچه و شتر از جانوران این منطقه می‌باشد.
کوه سرخ، به علت ساختارهایی زیبایی که حاصل سه عامل باد، خاک و آب هستند بسیار دیدنی است و از آن جمله می‌توان به همای سعادت اشاره کرد. این صخره بر اثر وزش باد به شکل یک عقاب بسیار زیبا درآمده است. این صخره از بالا به شکل عقابی است که بال‌های خود را به صورت نیمه باز درآورده و شاید کسی باور نکند که این منظره به صورت طبیعی شکل گرفته است و ساخته دست انسان نیست. همای سعادت، نامی است که مهندس عنایت‌الله رنجبر، استاد دانشگاه، طبیعت گرد، جهانگرد سمنانی و کاشف این صخره، بر روی آن گذاشته است.
مسیر دسترسی به کویر سرخ
ابتدا از جاده سمنان – تهران به سمت سرخه حرکت کنید. در مسیر در سمت چپ جاده و رو به جنوب، جاده‌ای به سمت روستای صوفی‌آباد جدا می‌شود. صوفی‌آباد را به سمت بیابانک حرکت کرده و پس از ۵ کیلومتر به سمت جنوب، جاده‌ای خاکی وجود دارد که به سمت مزارع منطقه می‌رود. این جاده تقریباً ۲۵ کیلومتر ادامه دارد. از مزارع گذشته و از این نقطه به بعد پیاده‌روی آغاز می‌شود، مسیر را به سمت جنوب غرب پیش گرفته به سمت سد خاکی که به طور طبیعی بوجود آمده بروید و پس از ۲۰ دقیقه همای سعادت به چشم می‌خورد و ادامه مسیر می‌دهید تا به کوه سرخ برسید.

اطلاعات تماس

آدرس

ایران- جنوب شرق سمنان

جهت مشاهده نقشه بر روی دگمه کلیک کنید

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

زیبایی و جذابیت
مسیر و مسافت
امکانات
آب و هوا
پاکیزگی

تایید یا عدم تایید نظرات، طبق قوانین و مقررات سایت انجام خواهد شد.

در حال انتشار...
امتیاز و نظر شما با موفقیت ارسال شد
لطفا همه موارد را تکمیل کنید
Captcha check failed