آغاز بارش برف و باران در ۱۱ استان از فردا

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی از آغاز بارش برف و باران خبر و نسبت به وزش شدید باد و کاهش دما به کشاورزان هشدار داد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس نقشه‌‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی فردا با ورود سامانه بارشی برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام، همدان، لرستان، کردستان، آذربایجان شرقی و ارتفاعات زنجان، قزوین، البرز و تهران را تحت تاثیر قرار می‌دهد. روز چهارشنبه سامانه بارشی تقویت شده و در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، برخی مناطق جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی باعث بارش برف، باران و رعد و برق می‌شود.

طی فردا و روزهای چهارشنبه در غرب و جنوب غرب و چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر این مناطق در مرکز، شرق و شمال شرق وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در برخی مناطق پدیده گردوخاک دور از انتظار نیست. همچنین طی مدت یاد شده وزش باد گرم جنوبی در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل ذوب برف و وقوع بهمن پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز پنجشنبه دامنه فعالیت این سامانه گسترده‌تر شده و علاوه بر مناطق ذکر شده هوای برخی مناطق در سواحل شمالی و شمال شرق و برخی مناطق جنوب کشور احتمال رویداد تگرگ وجود دارد. روز جمعه در نوار شمالی و برخی از مناطق غرب کشور بارش پراکنده پیش بینی می‌شود. روز پنجشنبه در نیمه غربی و روز جمعه در نیمه شرقی کشور کاهش محسوس دما روی می‌دهد. روز چهارشنبه خلیج‌فارس مواج و دریای خزر متلاطم پیش بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی همچنین در اطلاعیه‌ای را به شرح زیر هشدارهایی را برای کشاورزان سراسر کشور صادر کرد؛

توصیف سامانه اول: نفوذ سامانه جوی و وزش باد شدید

زمان شروع: عصر سه‌شنبه ۹۹/۱۱/۲۸

زمان پایان: اواخر وقت پنجشنبه ۹۹/۱۱/۳۰

نوع مخاطره: وزش باد شدید تا خیلی شدید ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت و خیزش گردو خاک

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۹۹/۱۱/۲۸ اردبیل، ایلام، زنجان، همدان، کردستان، خوزستان

چهارشنبه ۹۹/۱۱/۲۹ خوزستان، ایلام، کرمانشاه، همدان، اردبیل، گیلان، زنجان، قزوین، گلستان، بوشهر، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، مرکزی، یزد، لرستان، شمال اصفهان و کرمان

پنجشنبه ۹۹/۱۱/۳۰ اصفهان، یزد، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، بوشهر، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی

اثر مخاطره: آسیب به گلخانه ها و احتمال شکستن درختان

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان