ورود کاربران به پورتال ویکی سمنان و یاعضویت و استفاده از پروفایل شخصی و سایر خدمات ارائه شده توسط ویکی سمنان به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین و همچنین نحوه استفاده از سرویس‌‏ها و خدمات ویکی سمنان بدون هیچگونه محدودیت و شرطی است. توجه داشته باشید که ثبت کسب وکارها نیز در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین ویکی سمنان از سوی کاربر است. لازم به ذکر است شرایط و قوانین مندرج در هر زمان، جایگزین کلیه توافق‏‌های قبلی محسوب می‏‌شود. این توافق نامه در تمام صفحات سایت(انتهای هر صفحه) با عنوان ” قوانین و مقررات “موجود و قابل مشاهده است.

قوانین عمومی:

•کلیه اصول، چارچوب ها و رویه‏‌های ویکی سمنان منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربران (کاربران عادی ، شهروندان مجازی و صاحبان کسب و کارها) نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربران هستند.
• در صورتی که در قوانین مندرج، رویه‏‌ها و سرویس‏‌های ویکی سمنان تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود و شما توافق می‏‌کنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است. ویکی سمنان در مقابل اطلاعات سایتهای دیگرى که با این سایت مرتبط باشد، لینک داده شده باشد و یا لینک آن در سایت قرار داشته باشد، مسئول نیست. این سایت‌ها توسط اشخاص و یا شرکت‌های دیگرى غیر از ویکی سمنان ایجاد شده‌اند.
• ویکی سمنان این لینک‏‌ها را برای سهولت شما فراهم کرده است و وجود هر یک از این لینک‏‌ها به معنی تائید یا هر نوع ارتباط ما با اداره کنندگان آنها نیست. با وجود آنکه دقت و تلاش معقول در جهت ممیزی اطلاعات جمع آوری شده در سایت بکار رفته است اما به هیچ وجه نمیتوان دقت و صحت آنها را تضمین یا ادعا نمو‌د.
بنا بر این سایت ویکی سمنان هیچگونه تعهد و یا مسئولیتى در قبال ارجاع به اطلاعات گردآوری شده از سایتها ، اشخاص و یا شرکت‌ها را به عهده نمی‌گیرد.
• اطلاعات موجود در سایت، از منابع رسمی و مورد تائید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گردآوری میگردد و هیچ نوع رابطه‌ی حقیقی و یا حقوقی با این سایت ندارند.
• مسئولیت مستقیم آگهی‌ها، با آگهی دهندگان آن می‌باشد و صحت و سقم آن توسط ویکی سمنان ادعا و یا تضمین نمی‌شود.
• اخبار، اسناد ، مدارک و اطلاعات موجود برروی این وبسایت ممکن است شامل اشکالات تحریری یا غیرعمدی باشد. اما ما این حق را برای خود محفوظ میداریم که در هر زمان و در صورت صلاحدید خود و یا اطلاع شما کاربران گرامی نسبت به رفع هر نوع اشکال و یا حذف قسمت یا قسمت هائی از سایت اقدام نماییم. ویکی سمنان ممکن است هر نوع تغییرات دیگر را که لازم بداند در سایت و مواد اطلاعات ، محصولات ، برنامه ها ، خدمات و یا قیمت ها و اخباری که در این سایت شرح داده شده اند در هر زمان و بدون اطلاع انجام بدهد.

قوانین مربوط به کاربران:

– خدمات وب سایت ویکی سمنان دارای محدودیت سنی نمی باشد. – ثبت نام در ویکی سمنان مستلزم درج اطلاعات واقعی است و جعل هویت اشخاص حقیقی یا حقوقی ،تیم مدیریت سایت و سوء استفاده از آن در جهت فریب سایر کاربران ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد. – کاربران مجاز به درج اطلاعات محرمانه مملکتی ، اطلاعات محرمانه اشخاص دیگر ، مطالب نفرت آمیز ، غیر اخلاقی و غیر قانونی برروی این سایت نیستند. – هر کاربر تنها مجاز به انتخاب یک حساب کاربری بوده و ایجاد بیشتر از یک حساب کاربری در صورتی که بمنظور فروش یا به جهت تهیه آمار غیر واقعی برای عضوگیری ،لایک، بازنشر،یا عملکردهای دیگر سایت صورت پذیرفته باشد، مسدود شدن دائمی را به همراه خواهد داشت.

فعالیت کاربران باید مطابق با موارد زیر باشد:

پیشنهاد و یا تشویق به هر نوع فعالیت غیر قانونی در سایت ممنوع می باشد. بکار بردن کلمات و یا تصاویر خلاف شئونات اخلاقی و مذهبی ممنوع است. قرار دادن تصاویر و طرح و کاریکاتورهای ترسناک؛ رعب انگیز؛ دل‌خراش؛ غیر اخلاقی؛ پوشش کم و نامناسب؛ مستهجن؛ و تصاویر موهن سیاسی و مذهبی در هیچ یک از قسمت های سایت مجاز نیست. درج مطالب مستهجن و مبتذل،افترا آمیز ،موهن و غیر اخلاقی ، بی حرمتی به مقدسات فرهنگی و مذهبی در تمام قسمت ها خلاف مقررات است. درج هرگونه محتوای قومیت گرایی و تفرقه افکنی در سایت ممنوع است. کابران موظفند علاوه بر رعایت مقررات فعالیت در ویکی سمنان از قوانین جرائم رایانه ای پیروی نمایند. هرگونه سواستفاده از نام ویکی سمنان و خدمات مرتبط ممنوع میباشد. در صورت مشاهده یکی از این موارد بدون اخطار قبلی اشتراک کاربر حذف و دسترسی وی به سایت قطع خواهد شد .

کاربرانی که قصد ارسال نظر و امتیاز در سایت را دارند، حتما قوانین زیر را مد نظر داشته باشند:

۱- بدیهی است که اگر این قوانین در نظرات کاربری رعایت نشود، نظر وی تایید نخواهد شد و در نتیجه در سایت به نمایش در نخواهد آمد. با این حال، ویکی سمنان هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت یا عدم صحت نظرات منتشر شده در این قسمت را ندارد. نمایش نظرات کاربران در سایت به هیچ وجه به معنی تایید فنی ویکی سمنان درباره محتویات نظر نیست. لذا از کاربران محترم تقاضا می‌شود، نظرات را اصل و پایه انتخاب و تصمیم گیری خود قرار ندهند.
۲- نقد کاربران باید شامل نقاط قوت و ضعف محصول در استفاده عملی و تجربه شخصی فرد باشد.
۳- برای ارسال نظر و نقد، لازم است کاربران تا حد ممکن از مبالغه و بزرگنمایی مزایا یا معایب خودداری کنند. در غیر اینصورت نقد مورد نظر تایید نخواهد شد.
۴- نقد مناسب، نقدی است که فقط معایب یا فقط مزایا را در نظر نگیرد. بلکه به طور واقع بینانه معایب و مزایا را در کنار هم بررسی کند.
۵- با توجه به ساختار بخش نظرات، از پرسیدن سوال یا درخواست راهنمایی در این بخش جدا خودداری نمایید.
۶- تنها نظراتی که با حروف و زبان فارسی نوشته شده باشند، امکان نمایش در سایت را دارند، لذا از نوشتن با حروف انگلیسی یا به زبان انگلیسی خودداری نمایید.
۷- کاربران ارسال کننده نظر موظف به استفاده از ادبیات محترمانه و عدم توهین به دیگر کاربران هستند، بدیهی است هرگونه توهین به فرد یا افرادی، باعث عدم تایید نظر کاربر می‌شود.
۸- قسمت نظرات سایت، با تالارهای گفتگو (فروم) متفاوت است، لذا برای حفظ ساختار، مباحثی که خارج از چهارچوب این قسمت است و حالت بحث و گفتگو دارند، تایید نخواهند شد.
۹- تمام کاربران حق دارند نظرات خود را به شرط رعایت قوانین، در سایت منتشر کنند، لذا حتی اگر نظری را به دور از واقعیت، جانبدارانه یا اشتباه یافتید، نباید نظر دهنده را مخاطب قرار دهید یا از وی انتقاد نمایید. هر کاربر تنها می‌تواند نظر خود را عنوان کند و قضاوت را به خوانندگان نظرات واگذار نماید.
۱۰- “نام کاربری” ارسال کنندگان نظر باید شامل نام و نام خانوادگی فرد با حروف فارسی باشد؛ لذا نظراتی که با نام کاربری غیر مجاز ارسال شده باشند، هرچند ناقض دیگر قوانین ذکر شده نباشند، تایید نخواهند شد.
۱۱- با توجه به مسئولیت سایت در قبال لینک‌های موجود در آن؛ کاربران نباید لینک سایت‌های دیگر را در نظرات خود ثبت نمایند. کاربران دقت داشته باشند تا جای ممکن از هرگونه لینک دادن (فرستادن) کاربران به سایت‌های دیگر خودداری نمایند.
۱۲- تنها نظراتی که مرتبط با مطالب مورد نظر باشند، تایید خواهند شد، لذا از مطرح کردن بحث‌های متفرقه و غیر مرتبط با مطلب مربوطه خودداری نمایید.
۱۳- کاربران می‌توانند نقد ونظر خود به هر بخش ویکی سمنان را در قسمت مربوطه اعلام نمایند، لذا از نوشتن نقد و نظرات خود درباره سایت یا خدمات آن در قسمت نظرات خودداری نمایید.
۱۴- کاربران توجه داشته باشند، مسائلی را که از آن اطمینان ندارند یا نسبت به آن شک دارند، به هیچ وجه در نظرات ثبت ننمایند. و همچنین از بازنشر شایعات یا اطلاعات غیر مطمئن درباره محصولات جدا خودداری نمایند.
۱۵- ثبت اطلاعات ارتباطی شخصی، از جمله شماره تلفن یا آدرس ایمیل در قسمت نظرات ممنوع است، لذا از ثبت اینگونه اطلاعات ارتباطی در نظرات خود خودداری نمایید.
۱۶- لازم است کاربران مطالبی را ثبت نمایند که برای بازدیدکنندگان سایت مفید واقع شود و از بیان هرگونه مطالب شخصی، غیر مرتبط یا غیر ضروری در این بخش خودداری نمایند.
۱۷- لازم است کاربران نظرات خود را به صورت نگارشی و نه گفتاری ثبت نمایند و از کوتاه کردن کلمات یا استفاده از ادبیات محاوره ای تا جای ممکن در ثبت نظرات خودداری نمایند. استفاده از ادبیات نوشتاری که قابلیت نمایش در سایت را داشته باشد، لازمه تایید نظرات کاربران است.
۱۸- کاربران در نظر داشته باشند که ویکی سمنان، ویرایش نگارشی نظرات کاربران را حق خود می‌داند اما سایر ویرایش‌هایی که برای رعایت قوانین ذکر شده انجام می‌شود، قبل از ثبت نظر، به اجازه کاربر نیاز خواهد داشت. همچنین نظراتی که کاربران در خصوص مطلب مورد نظر در وب­‌سایت درج کرده‌اند، تجربه یا اطلاعات شخصی افراد است و برای آنها و ویکی سمنان مسئولیتی ایجاد نمی‌کند.

ارتباطات الکترونیکی

هنگامی که شما از خدمات ویکی سمنان استفاده می‏‌کنید، سفارش اینترنتی خود را ثبت یا خرید می‏‌کنید و یا به ویکی سمنان ایمیل می‏‌زنید، این ارتباطات به صورت الکترونیکی انجام می‏‌شود و در صورتی که درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویه‏‌ها باشد، شما موافقت می‌‏کنید که ویکی سمنان به صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویس‌های الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد.

همچنین آدرس ایمیل و تلفن‌هایی که مشتری در پروفایل خود ثبت می‌کند، تنها آدرس ایمیل و تلفن‌های رسمی و مورد تایید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخ‌های شرکت از طریق آنها صورت می‌گیرد.
توجه داشته باشید که ۱۰۰۰۰۳۳۳۶۱۷۰۰ و ۱۰۰۰۰۰۳۳۳۴۴۴۴۷ تنها شماره‌‌هایی است که ویکی سمنان از طریق آن برای کاربران و مشتریان خود پیامک (اس ام اس) ارسال می‌کند. بنابراین ارسال هرگونه پیامک تحت عنوان ویکی سمنان، با هر شماره دیگری تخلف و سوء استفاده از نام ویکی سمنان است و در صورت دریافت چنین پیامکی، لطفاً جهت پیگیری قانونی آن را به Info@wikisemnan.com اطلاع دهید.

اطلاعات خصوصی

•کاربران عادی و شهروندان؛ مجازی آدرس های ایمیل و شماره موبایلی که با آن ثبت نام کرده اید برای عموم قابل مشاهده نیست. ما ایمیل و شماره موبایل شما را برای هیچ شخص یا گروه یا شرکت دیگری فاش نمیکنیم. اطلاعات اعضاء به غیر از آن قسمت از اطلاعات که بطور معمول توسط نرم افزار سایت قابل دیدن می باشد ، محرمانه نگهداری می شود.
•تحت هیچ شرایطی ویکی سمنان مسئولیت خسارت های وارده در اثر اعتماد و اتکاء اعضاء به دیگر کاربران و فاش شدن اطلاعات توسط خود عضو را نمی پذیرد. همچنین ویکی سمنان مسئولیتی در مورد از بین رفتن اطلاعات قرار گرفته بر روی این سایت ندارد.
•مسوولیت حفظ کلمه عبور به عهده خود کاربر می باشد و ویکی سمنان تحت هیچ شرایطی رمز عبور کاربران را از آنها درخواست نخواهد کرد. در صورتیکه کلمه عبور خو درا فراموش کرده اید با استفاده از لینک ‘کلمه عبورتان را بازیابی کنید’ میتوانید آنرا دریافت کنید.
پشتیبانی وب سایت به هیچ عنوان نسبت به ارسال دستی این اطلاعات اقدام نخواهند کرد.
•مدیریت ویکی سمنان تمامی اطلاعات ثبتی کاربران را قبل از تایید مورد بررسی قرار می دهد و این اجازه را به خود می دهد که در صورت مشاهده هر گونه تخلف به صورت یکطرفه نسبت به ویرایش اطلاعات کاربران اقدام نموده یا در صورت صلاحدید در مورد حذف، مسدود نمودن اطلاعات یا کاربر بدون اطلاع وی اقدام نماید.
•برای پاسخگویی به مشکلات و درخواست های کاربران ،سایت از قسمت پشتیبانی برخوردار است و تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات احتمالی یا پاسخگویی به موقع می کند ولی هیچگونه تعهدی نسبت به سرعت پاسخگوئی ، عدم پاسخگوئی به سوالات و غیره ندارد.
• ویکی سمنان ممکن است در مواردی برای اطلاع یافتن شما از مطالب مهم ( دریافت پیام در صندوق پیام ، اطلاعیه های سایت و … ) ایمیل هایی را برایتان ارسال نماید. شما با ثبت نام در وب سایت موافقت خود را با دریافت اینگونه ایمیل ها اعلام می دارید. •ویکی سمنان خود را مجاز به کنترل مطالبی که بر روی سایت قرار داده شوند می داند ولی خود را ملزم به این مسئله نمی داند. مسئولیت کلیه مطالب قرارداده شده روی سایت به عهده قرار دهنده اطلاعات است و اشخاص نباید مطالب نامناسب را برروی این سایت قراردهند.

حقوق مالکیت معنوی:

ویکی سمنان به هیچ سازمان، نهاد و تشکل عمومی ، دولتی و نیمه دولتی وابسته نیست و بصورت خصوصی اداره می شود و تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت فن آوری اطلاعات پندارکویر می باشد. استفاده از مطالب قرارگرفته بر روی ویکی سمنان (اطلاعات شخصی افراد ، عکس آنها و مطالب مربوط به آنها) بدون دریافت مجوز یا تاییدیه از مدیریت ویکی سمنان در هر جای دیگر غیر مجاز می باشد و قابل پیگرد قانونی است. ارائه خدمات یا نرم افزار های رایگان باعث ایجاد حقی برای کاربر یا شخص ثالث نخواهد شد و در صورت لزوم، ویکی سمنان می تواند با صلاحدید خود از ارایه خدمات رایگان به کاربر خودداری نماید. © کلیه محتویات سایت ویکی سمنان شامل قانون حق تکثیر شده و به شرکت فن آوری اطلاعات پندار کویر تعلق دارد. چنانچه شما نگرانی و یا نکته ای مبهم در این موافقت نامه مشاهده می‌نمایید، و نیاز به تماس با ویکی سمنان در جهت توضیحات کامل تر و یا ایجاد شفافیت بیشتر می کنید لطفا به وسیله “صفحه ارتباط با ما” با ما در تماس باشید . ویکی سمنان سعی می کند در کمترین زمان ممکن ،نسبت به رفع نگرانی و مشکل به وجود آمده اقدام نماید. ویکی سمنان مى تواند با به روز کردن شرایط استفاده از وب سایت، در هر زمان این “شرایط و الزامات” را مورد تجدید نظر قرار دهد. شما مقید و متعهد به چنین تجدید نظرهایى هستید و بنابرین لازم است هر از چند گاهی از این صفحه دیدن نمایید تا از شرایط و الزامات جارى و لازم الاجرا در زمان منظور مطلع شوید.

آدرس برخی از وب سایت های اطلاع رسانی قوانین و مقررات کشوری:

وب سایت پلیس فتا
وب سایت نماد اعتماد الکترونیک (صفحه قوانین و مقررات فضای مجازی و الکترونیک)