آغاز دز سوم واکسیناسیون بالای ۶۰ سال در سمنان

نوید دانایی، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: تزریق دز سوم واکسن کرونا برای شهروندان بالای ۶۰ سال در ۶ شهرستان استان در مراکز تجمیعی واکسیناسیون آغاز شد.

به گزارش ایرنا، نوید دانایی روز پنجشنبه به رسانه ها افزود: شرایط تزریق دز سوم واکسن کرونا در استان سمنان برای افراد بالای ۶۰ سال که پیش از این واکسن های بهارات، سینوفارم و برکت را دریافت کرده بودند، فراهم شد و این شهروندان می توانند به مرکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

۷۰ درصد از شهروندان ۶ شهرستان استان سمنان اکنون دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند که نشاندهنده وضعیت خوب واکسیناسیون در استان سمنان است.
این افراد نیز هرچه زودتر برای واکسینه شدن علیه کرونا مراجعه کنند تا به سلامت عمومی جامعه کمک شود.
واکسن زدن به معنای کنارگذاشن شیوه نامه های بهداشتی و ماسک نزدن نیست بلکه رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک همچنان باید از سوی شهروندان مورد توجه باشد.

این مساله نشاندهنده فعال بودن زنجیره انتقال ویروس در جامعه است.

میزان بستری شدگان کرونا در استان سمنان اکنون کاهشی است و تداوم ابتلای شهروندان به کرونا نشان می دهد شیوه نامه های بهداشتی در جامعه به طور کامل رعایت نمی شود و سرایت در بین مردم وجود دارد.

شاهرود و دامغان در وضعیت قرمز تیره ، سمنان و گرمسار در وضعیت نارنجی و شهرستان های مهدیشهر، سرخه، آرادان و میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.