آغاز ساماندهی و رسیدگی به بازار قدیمی سمنان

شهردار سمنان از آغاز ساماندهی و رسیدگی به بازار قدیمی این شهر به همت شهرداری سمنان خبر داد.

حسین موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس استان سمنان اظهار کرد: شهرداری سمنان بر اساس ضرورت‌ها و نیازهای بازار سمنان، اقدامات اجرایی را با هماهنگی فرمانداری و راهنمایی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سمنان در دستور کار خود قرار داده است.

وی اظهار داشت: بازار سمنان قدمتی بیش از ۱۸۰ ساله دارد و مرمت و نگهداری آن طی ادوار مختلف توسط شهرداری سمنان به انجام رسیده است.

به گفته شهردار سمنان، این اثر ارزشمند و تاریخی هم‌اکنون نیز نیازمند توجه و رسیدگی است و حضور یک هیأت امنای قدرتمند و پیگیر و معرفی نمایندگان آن به شهرداری سمنان نیز ضرورتی اجتناب‌ناپذیر بوده که باید در نخستین فرصت توسط کسبه بازار صورت بگیرد.

موسوی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تعویض پله‌های ناایمن چهارسوق در تقاطع بازار با خیابان امام خمینی (ره) و همچنین غبارروبی سقف داخلی محور اصلی بازار در دستور کار شهرداری سمنان قرار گرفته و ظرف مدت یک ماه انجام خواهد شد.

وی خواستار همکاری و تعامل بازاریان و کسبه با شهرداری سمنان برای پیشبرد سریع‌تر امور در بازار قدیمی شد و اظهار امیدواری کرد: با تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط و بازاریان شاهد بازاری پویا و پرجنب و جوش و سرزنده باشیم.

به گزارش فارس؛ بازار سمنان و بازار شیخ علاءالدوله مربوط به دوره قاجار است و در حدود یک هزار و ۶۰۰ متر طول دارد.

این اثر در تاریخ ۱۱ تیر ۱۳۷۵ با شماره ثبت ۱۷۴۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان