رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سمنان گفت: عملیات مرمت و استحکام‌بخشی حمام تاریخی قلی در شهر سمنان آغاز شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس استان سمنان، حمیدرضا دوست‌محمدی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: عملیات اجرایی مرمت حمام قلی با هدف ادامه مرمت و ساماندهی این حمام تاریخی توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سمنان آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه دیوار حفاظتی این حمام تاریخی در سال گذشته مرمت شده است، گفت: عملیات مرمتی امسال شامل ساماندهی بام بنا و بازسازی گنبدهای فروریخته، آواربرداری فضاهای داخلی و سبک‌سازی بام است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سمنان با اشاره به اینکه فاز جدید مرمت حمام قلی تا سه ماه آینده به اتمام می‌رسد، افزود: پس از اتمام مرمت، اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان یا بهره‌برداران بنا موظف به ادامه مرمت بنا تا سقف اعتبارات مشارکتی هستند.

به گزارش فارس؛ حمام قلی شهر سمنان به‌عنوان یکی از عناصر باارزش بافت تاریخی شهر سمنان از یادگاران دوره صفویه است و در محور فرهنگی تاریخی کهن‌دژ قرار دارد.

حمام قلی به شماره ۵۶۳۳ در روز ۲۵ اسفندماه سال ۱۳۸۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و در مالکیت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان قرار دارد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان