آغاز کنکور کارشناسی ارشد با ۷۰۰۰ داوطلب در سمنان

پرویز ملک زاده، نماینده تام‌الاختیار سازمان‌سنجش در برگزاری آزمون‌های‌سراسری دانشگاه سمنان گفت: آزمون کارشناسی ارشد هفت هزار و ۴۲ داوطلب از امروز ۲۸ لغایت ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ آغاز شد.

پرویز ملک زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ در نوبت صبح امروز ۲۸ اردیبهشت لغایت جمعه ۳۰ اردیبهشت ماه از ساعت ۶ صبح لغایت ۱۳ و ۳۰ دقیقه در چهار دانشگاه استان سمنان آغاز شد.

دانشگاه سمنان با سه هزار و ۱۴۵ داوطلب، دانشگاه شاهرود با ۲ هزار و ۳۱۵ داوطلب، دانشگاه دامغان با ۸۷۲ داوطلب و دانشگاه گرمسار با ۷۱۰ داوطلب، آزمون کارشناسی ارشد را برگزار می کنند.

داوطلبان در ۶ گروه امتحانی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی و ۱۳۵ رشته امتحانی به رقابت می پردازند.

امروز چهارشنبه داوطلبان ۶۳ رشته شناور و روزهای پنجشنبه و جمعه داوطلبان رشته های اصلی در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته شرکت می کنند.
همچنین داوطلبان در ۲۴ رشته امتحانی المپیاد با یکدیگر رقابت می کنند.

این آزمون در محل پردیس شماره یک دانشگاه سمنان دانشکده ­های مهندسی برق و کامپیوتر، ریاضی، مهندسی عمران و پردیس علوم پایه با همکاری ۵۰۰ عامل اجرایی در حال برگزاری است.
همراه داشتن هرگونه وسایل اضافی از قبیل تلفن همراه، کیف دستی، ساک دستی و هرگونه لوازم ارتباطی، الکترونیکی و محاسباتی توسط داوطلبان ممنوع است و داوطلبان فقط کارت ورود به جلسه آزمون و اصل کارت ملی یا شناسنامه عکس دار و تعدادی مداد سیاه نرم، پاک کن و مداد تراش به همراه داشته باشند.