آیین بزرگداشت شهدای ۱۷ شهریور در سراسر استان سمنان برگزار می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان از برگزاری آیین بزرگداشت شهدای ۱۷ شهریور در سراسر این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا قندهاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان اظهار داشت: پنج شهرستان استان سمنان میزبان ویژه‌برنامه بزرگداشت شهدای ۱۷ شهریور خواهند بود.

وی افزود: این آیین بزرگداشت در شهرستان سمنان، در روز هفدهم شهریور امسال پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد الزهرای این شهر و با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر صدرالدین شریعتی برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان عنوان کرد: این آیین‌های بزرگداشت در دیگر شهرهای استان سمنان نیز با سخنرانی ائمه جمعه این شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قندهاری عنوان کرد: مسجد حضرت رسول اکرم (ص) شاهرود نیز میزبان مردم این شهر برای این آیین بزرگداشت است و در آن حجت‌الاسلام عباس امینی سخنرانی خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: آیین بزرگداشت شهدای ۱۷ شهریور در شهرستان‌های میامی، مهدی‌شهر و سرخه نیز به ترتیب در مساجد مسجد جامع، المهدی (عج) و مسجد حضرت ولی‌عصر (عج) این شهرها و با سخنرانی ائمه جمعه این شهرها برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان عنوان کرد: شهریورماه، میعادگاه وصال ستارگان پرفروغی از فرشیان است که در آسمان رشادت و شهادت تا خدا اوج گرفتند و با عرشیان همراه و همگام شدند تا روشنی‌بخش راه اقتدار، عزت و نهضت پرافتخار بنیان‌گذار و معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی (ره) باشند.

قندهاری افزود: در این میان، شهدای گران‌قدر قیام مردمی و معنوی یوم‌الله ۱۷ شهریور، به‌عنوان عاملی مهم و تسریع‌کننده، درروند شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷ و تثبیت‌کنندۀ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نقش اساسی و تعیین‌کننده‌ای ایفا کردند.

وی هفدهم شهریور ۱۳۵۷ را برگی زرین و غرورآفرین از دفتر خاطرات تاریخ معاصر انقلاب اسلامی ایران دانست و با گرامیداشت یاد و نام و خاطرۀ شهدای این قیام تاریخ‌ساز، از مردم استان سمنان، خواست تا با حضور انقلابی، پرشور و گستردۀ خود در ویژه مراسم ۱۷ شهریور در سراسر این استان، با آرمان‌های شهدا و امام شهدا تجدید میثاق کنند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان