آیین نکوداشت پنجاهمین سال ارتحال حجت‌الاسلام هراتی

آیین نکوداشت پنجاهمین سال ارتحال مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ملاغلامحسین هراتی، امروز، دوشنبه در ساعت ۱۸ بعدازظهر در سال تئاتر شهر سمنان برگزار می‌شود.
مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ملاغلامحسین هراتی، از روحانیون

زاهد و متقی و پرآوازه شهر سمنان است. این عالم وارسته که در ساده‌زیستی بی‌همتا بود، هشتاد شاگرد را تحت تربیت معنوی و علمی خود داشت.
قرار است در آیین نکوداشت مرحوم هراتی، بزرگانی از جمله دکتر علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل، آیت‌الله محمدحسن اختری، دبیر مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی، رئیس شورای هماهنگی فرهنگی نهاد ریاست جمهوری و پروفسور غلامرضا اعوانی، چهره ماندگار فلسفه کشور به ترتیب با موضوعات «نقش روحانیون در بیداری اسلامی»، «شخصیت دینی مرحوم هراتی»، «منش اخلاقی و مردم‌داری مرحوم هراتی» و «شخصیت علمی مرحوم هراتی» به ایراد سخنرانی بپردازند.
سه شخصیت نامور متأخر، از شاگردان مرحوم هراتی بوده‌اند. استاندار سمنان و دیگر مسئولان شهری و استانی نیز از جمله مدعوان این آیین هستند.
از ویژگی‌های این آیین، تجلیل از حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر عبدوس، به عنوان یکی از ائمه جماعات فعال شهر سمنان و جمعی از فعالان و خادمان مساجد است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان