احداث سه نیروگاه خورشیدی استان سمنان

سید علی‌اکبر صباغ، مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان از احداث سه نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی جمعا با ظرفیت ۳۰ مگاوات در سطح استان سمنان خبر داد .

سید علی‌اکبر صباغ، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت برق منطقه ای سمنان با اشاره به ظرفیت بالای استان در حوزه انرژی‌های پاک به خبرنگاران ،ایسنااظهار کرد: گستره بالای سمنان به عنوان ششمین استان پهناور کشور و وجود بیش از حدود ۳۲۰ روز آفتابی در طول سال، این استان را به استانی مستعد در حوزه انرژی خورشیدی تبدیل کرده است.

برق منطقه‌ای سمنان با همکاری سایر نهادها و سازمان ها از جمله استانداری سمنان و سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص تخصیص و ایجاد مجتمع‌های خورشیدی و آماده سازی شرایط واگذاری زمین به متقاضیان اقدام کرده است و هم اکنون شرایط احداث نیروگاه در تمام شهرستان‌های استان فراهم است.

سرمایه گذاری در زمینه نیروگاه‌های خورشیدی توسط بخش خصوصی و با تضمین وزارت نیرو مبنی برخرید برق تولیدی صورت می‌پذیرد .

در همین راستا، سازمان ساتبا به عنوان سازمان متولی نیروگاه های تجدید پذیر در کشور به منظور جلب مشارکت سرمایه گذاری ،با عقد قرار داد خرید تضمینی برق تولیدی بخش خصوصی را به‌صورت تضمینی خریداری می‌کند.

تاکنون بیش از ۲۴ مگاوات تولید برق از طریق نیروگاه‌های تولید برق مقیاس کوچک در مناطق مختلف استان توسط بخش خصوصی ظرفیت‌سازی شده است .