استان سمنان کماکان در وضعیت قرمز شیوع کرونا

به گزارش خبرگزاری ایرنا، علیرضا آشناگر استاندار سمنان گفت: سرایت بیماری کووید ۱۹ بسیار بالا و مراجعه شهروندان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به خاطر کرونا در برخی شهرستان‌های استان در روزهای گذشته رو به افزایش است.

علیرضا آشناگر روز شنبه در حاشیه چهلمین نشست ستاد مقابله با کرونا استان سمنان در سالن غدیر استانداری، به رسانه ها افزود: استان سمنان کماکان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارد.

وی افزود: وضعیت مرگ و میر ناشی از کرونا در استان سمنان تثبیت شده، اما سرایت بیماری بسیار بالاست و امروز شاهدیم که در برخی از شهرستان های استان مراجعه بیماران به مراکز درمانی افزایش یافته که نیاز است تا مردم استان همواره در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و زدن ماسک، اهتمام خاصی داشته باشند.
آشناگر به تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا بر رعایت موارد بهداشتی اشاره داشت و گفت: در حال حاضر میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم در استان سمنان از میانگین کشور بالاتر است.

استاندار سمنان یادآور شد: استان هنوز در رعایت دستورالعمل های بهداشتی با نقطه مطلوب بسیار فاصله دارد و امروز نیاز است تا مردم در مراسم های عزاداری و حتی برنامه های شادی پس از ماه صفر نیز نسبت به استفاده از ماسک، شست و شوی دست ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از ایجاد تجمع، اهتمام ورزند.
وی با قدردانی از روحانیون، هیات های مذهبی و مردم عزادار به واسطه رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی در برگزاری مراسم اربعین، اظهار داشت: این ‌مساله در کاهش سرایت و انتقال بیماری در استان بسیار تاثیر گذار بود.

استاندا سمنان تاکید کرد: انتظار می رود مردم همچنان نسبت به این موضوع در مراسم عزاداری خود توجه داشته باشند و با توجه به میزان بالای سرایت بیماری، در شنبه هفته آتی روز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) ، از عزیمت به مشهد مقدس جدا خودداری کنند.

امکان ابلاغ جرایم کرونایی برای استان‌های کشور
وی با بیان اینکه به منظور جلوگیری از سرایت بیماری و کاهش سطح رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی، در جلسه امروز ستاد ملی کرونا وضع جرائم‌ نقدی در پایتخت ، در دستور کار قرارگرفت، گفت: بر اساس مصوبه امروز و در مرحله اول ، برای کسانی که در استان تهران نسبت به رعایت موارد بهداشتی از قبیل زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی کوتاهی کنند، جرائم نقدی از ۵۰۰ هزار ریال تا ۱۰ میلیون ریال در نظر گرفته شد.

آشناگر گفت: در صورتی که سایر استان ها نیز در آینده شرایطی همچون تهران داشته باشند، این جرائم در مراحل بعدی برای این استان ها نیز ابلاغ خواهد شد.
استاندار سمنان از میزان بالای مرگ و میر سالمندان در کشور بر اثر ابتلای به کرونا خبر داد و خاطر نشان کرد: خانواده ها نسبت به مراقب از سالمندان به واسطه سن بالا و وجود بیماری های زمینه ای در این افراد، کوشا باشند چرا که این‌گروه از افراد جامعه در برابر ابتلا به ویروس کرونا، از گروه های آسیب پذیر با خطر پذیری بالا محسوب می شوند.

طبق اعلام ظهر جمعه سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۴۹۲ هزار و ۳۷۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۱۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۸ هزار و ۹۸ نفر رسیده است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان