رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در یک سال اخیر هشت میلیون تن موادمعدنی از معادن این استان استخراج شده است.

استخراج ۸میلیون تنی از معادن سمنان در یک سال اخیر

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز اسودی با اشاره به صدور ۵۵ فقره پروانه بهره‌برداری در بخش معدن استان سمنان در سال گذشته، اظهار کرد: ذخیره احتمالی مواد معدنی در این استان ۷۲ میلیون و ۱۳۴هزار تن است که این رقم در سال پیش از آن، ۲۷ میلیون و ۱۲۴ هزار تن بوده است که نشان دهنده رشد ۱۶۶ درصدی در سال اخیر است.

وی با اشاره به رشد دو درصدی ذخیره قطعی مواد معدنی در سال گذشته افزوذ: در سال ۹۵ میزان ذخیره قطعی مواد معدنی در استان سمنان ۲۸میلیون و ۴۶۸ هزارتن بوده است که نسبت به مدت مشابه آن در سال پیش از آن، دو درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از صدور تعداد ۳۵ فقره پروانه اکتشاف در بخش معدن استان در سال ۹۵ خبرداد و تصریح کرد: میزان استخراج مواد معدنی استان سمنان در یک سال اخیر هشت میلیون و۲۵۰ هزار تن بوده است.

وی با بیان قابلیت‌های بسیار فراوان استان سمنان در بخش معدن اظهار کرد: درسال گذشته تعداد ۳۶ گواهی کشف در بخش معدن استان صادر شده است که با صدور این تعداد گواهی اکتشاف در استان از نظر مساحت ۵۸ درصد و از نظر تناژ ذخیره ۱۳ درصد در یک سال اخیر افزایش یافته است.

اسودی با اشاره به وجود ذخایر معدنی با کیفیت و کمیت مطلوب در استان افزود: استان سمنان از لحاظ تعداد معادن رتبه ۵ کشوری و از لحاظ میزان استخراج رتبه ۶ کشوری و از لحاظ تعداد پرسنل شاغل در معادن رتبه ۶ کل کشور را به خود اختصاص داده است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان