معاون امداد و نجات هلال احمر استان سمنان از اعزام ۵ تیم امداد و نجات و سگ‌های زنده یاب استان برای کمک به زلزله زدگان خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی یحیایی معاون امداد و نجات هلال احمر استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت درخصوص امدادرسانی به حادثه دیدگان زلزله ۵٫۷ ریشتری استان خراسان شمالی گفت: ۵۰ نفر از امدادگران بلافاصله بعد از وقوع زلزله برای اعزام به این منطقه به حالت آماده باش درآمدند.

یحیایی با بیان اینکه ۵ تیم نجات، واکنش سریع و سگ های زنده یاب شامگاه شنبه به منطقه زلزله زده اعزام شد، افزود: ۲۰ امدادگر در قالب ۴ دستگاه خودرو برای امدادرسانی به زلزله زدگان خراسان شمالی اعزام شده اند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ امدادگر اعزامی به خراسان شمالی از تیم واکنش سریع استان هستند، گفت: ۲ قلاده سگ زنده یاب در قالب یک دستگاه خودرو برای جستجوی پیکرهای مردم منطقه پیش قلعه در آوارها اعزام شدند.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان سمنان همچنین تصریح کرد: ۴ خودروی امدادی تویوتا هایلوکس از استان سمنان برای کمک به زلزله زدگان به خراسان شمالی اعزام شد.

یحیایی در خاتمه خاطرنشان کرد: تیم امدادگران هلال احمر در شرق استان سمنان هم اکنون نیز در حالت آماده باش هستند و در صورت نیاز اعزام خواهند شد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان