افتتاح آزمایشگاه ویروس‌شناسی سمنان در سوم فروردین

ایرنا/سمنان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از بستری دو بیمار جدید مبتلا به کووید‌۱۹ در اولین روز فروردین در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبر داد.

دکتر نوید دانائی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در مناطق تحت‌پوشش این دانشگاه ضمن تبریک نوروز و سال جدید خورشیدی اظهار کرد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تا کنون ۱۸ هزار و ۴۴۲ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

وی تصریح کرد: در شبانه روز گذشته و از ۳۰ اسفند ماه ۱۳۹۹ تا اول فروردین ماه ۱۴۰۰ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و به این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به چهار هزار و ۷۵۰ نفر رسیده است .

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس ادامه داد: علاوه بر این در بیش از یک سال ۱۳ هزار و ۶۹۲ بیمار نیز به صورت سرپایی در شهرستان‌های ۶گانه تحت‌پوشش دانشگاه شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به چهار هزار و ۲۳ نفر رسید.

وی همچنین یادآوری کرد: در روز گذشته و در آخرین روز سال ۹۹ نیز هشت بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در شش شهرستان تحت پوشش علوم پزشکی سمنان شناسایی شدند.

دکتر دانایی همچنین از برنامه‌ریزی برای افتتاح یک آزمایشگاه ویروس‌شناسی در شهر سمنان خبر داد و گفت: آیین افتتاح آزمایشگاه تخصصی ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی سمنان روز سوم فروردین‌ماه با حضور مسئولین استانی، برگزار می‌شود.