افتتاح اولین آژانس عکس استانی کشور در انجمن سینمای جوانان استان سمنان

به گزارش ایرنا، سعید خجسته‌فر، رئیس انجمن سینمای جوانان استان سمنان گفت: آژانس عکس استان، به عنوان اولین آژانس عکس کشور، اهداف ۱۰ گانه‌ای برای توسعه فعالیت‌های عکاسی و اقتصاد هنر عکاسی در این استان مدنظر دارد.

سعید خجسته‌فر روز دوشنبه در آیین افتتاح اولین آژانس عکس کشور در انجمن سینمای جوان استان سمنان ابراز کرد: فعالیت برای ارتقای اطلاعات دیداری جامعه از طریق انتشار عکس در جوامع بصری، بالابردن سطح علمی و فرهنگی عکاسان از طریق درج مقاله، ایجاد بستر آموزش برخط برای استادان، ایجاد بستر حمایتی برای عکاسان و استادان در زمینه های نمایشگاهی و انتشاراتی، فراهم آوردن بستر همکاری بین سازمان ها و عکاسان استان و حمایت قانونی از عکاسان در زمینه های حقوقی، از جمله اهداف آژانس عکس استان سمنان است.

وی افزود: حفظ و صیانت از آثار عکاسان استان سمنان، حمایت مادی و معنوی از تولید مجموعه عکس ها و پروژه های عکاسی، معرفی عکاسان و استادان عکاسی استان و حمایت از عکاسان استان سمنان برای شرکت در مسابقات و فستیوال های داخلی و خارجی، از دیگر اهداف ایجاد و راه اندازی این آژانس است.

رئیس انجمن سینمای جوانان استان سمنان، عکس را هنری اصیل و مورد نیاز جامعه دانست و بیان کرد: عکاسان نیز از نیروها و هنرمندان ارزشمندی هستند که باید از نظر معنوی و مادی مورد حمایت قرارگیرند و استان سمنان در عرصه عکاسی دارای پیشکسوتان و نیروهای فعال توانمندی است که به عنوان سرمایه های این استان مطرح هستند.

خجسته‌فر افزود: سایت و فضایی که در قالب این آژانس ایجاد و راه اندازی شده دارای بخش های مختلف از جمله رویدادها، وبلاگ، فروشگاه و آموزش برخط است و از قابلیت های فراوانی برخوردار است که علاوه بر استان سمنان در سطح ملی نیز مطرح و دارای قابلیت های فراوانی از جمله ارائه مباحث آموزشی برای عکاسان کشور است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به اقتصاد هنر افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساختاری برای حمایت از هنرمندان دارد اما آژانس عکاس استان سمنان می تواند با دارا بودن فروشگاه برخط زمینه عرضه و ارائه آثار عکاسان را در قالبی نو و مناسب برای حمایت عکاسان فراهم نماید.

آژانس عکس در سمنان ظرفیتی برای توجه به اقتصاد هنر

فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این مراسم ابراز داشت: شیوع ویروس کرونا به رغم آسیب هایی که به بشریت تحمیل کرده، فرصت ها و ظرفیت هایی را نیز به جوامع به خصوص ایرانی ها معرفی کرده است که تاکنون از آنها استفاده کمتری می شد.

فرشید فلاح راه اندازی آژانس عکس را از مزایای شیوع ویروس کرونا دانست و گفت: با راه اندازی این آژانس علاوه بر ایجاد زمینه برای عرضه آثار هنرمندان عکاس و تقویت اقتصاد هنر عکاسی شرایط را برای ارائه آموزش های برخط عکاسی در استان و حتی ملی فراهم می کند.

وی افزود: با ایجاد این امکان، از این پس باید به عکس نگاه حداقل ملی داشت و این آژانس یک امتیاز در سطح کشور است و استادان می توانند مباحث علمی خود در موضوع عکس را از این طریق به مخاطبان خود در وسعت گسترده تری ارائه دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تاکید کرد: سایر انجمن ها از جمله نمایش و موسیقی نیز می توانند با بهره گیری از فضای مجازی و برگزاری برنامه های برخط فعالیت های فرهنگی و هنری خود را اجرا کنند.

آژانس عکس سمنان یک وب سایت تحت نظارت مستقیم انجمن سینمای جوان استان سمنان است که توسط هیات و کارشناسان هنری فعالیت ها و اهداف خود را پیگیری می کند.

انجمن سینمای جوانان استان سمنان به دلیل توسعه عملکرد و فعالیت های مختلف آموزشی، تولیدات و نیز توسعه فضای فیزیکی، تیرماه امسال در درجه بندی جدید دفاتر سینمای جوانان کشور به عنوان دفتر ممتاز کشوری انتخاب شد. این انجمن از سال ۹۷ تاکنون موفق به تولید و ارائه ۹۵ عنوان فیلم کوتاه شده و تا کنون نزدیک به ۲ هزار هنرآموخته داشته است و هم اکنون ۵۵ هنرجو را تحت پوشش دارد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان