افتتاح ۳ طرح گردشگری در سمنان به همت بخش خصوصی

سه طرح گردشگری در سمنان به همت بخش خصوصی و با هدف ارائه خدمت به شهروندان افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عصر امروز مجتمع کشاورزی و گردشگری باغ سبز سمنان با حضور حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افتتاح شد.

نخستین مجوز گردشگری کشاورزی در استان سمنان برای واحد باغ سبز واقع در سنادره شهر سمنان و به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه توسعه گردشگری کشاورزی در استان سمنان صادر شد.

در این واحد، خدمات گلخانه‌ای، صنایع‌دستی، نگهداری حیوانات، پذیرایی و … ارائه می‌شود و فضای آرامش‌بخش و مفرحی برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

صدور این مجوز از نتایج انعقاد تفاهم‌نامه توسعه گردشگری کشاورزی بین اداره‌کل میراث فرهنگی و سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بوده و انعقاد این تفاهم‌نامه در توسعه گردشگری و احیای باغ‌ها و کشاورزی مؤثر است.

راه‌اندازی واحد ارائه‌دهنده خدمات گردشگری کشاورزی از جمله رویکردهای جدید در حوزه گردشگری استان است و توسعه گردشگری کشاورزی می‌تواند نقش مؤثری در جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، اشتغال‌زایی و درآمدزایی برای کشاورزان داشته باشد.

گردشگری کشاورزی به هرگونه فعالیتی که در مزرعه یا مرتع انجام می‌شود و اجازه می‌دهد تا عموم مردم، برای سرگرمی، تفریح یا با اهداف آموزشی، برای دیدن و لذت بردن از فعالیت‌های روستایی مانند کشاورزی، دامداری، فعالیت‌های تاریخی، فرهنگی، برداشت محصول دست‌چین، فعالیت‌های طبیعی و جاذبه‌ها به مزرعه مراجعه می‌کنند، گفته می‌شود.

سفره‌خانه سنتی تالار ایرانیان سمنان هم با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افتتاح شد.

برای اجرای این طرح ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده و مساحت این سفره‌خانه، ۶۳۴ مترمربع و ظرفیت آن ۳۰۰ نفر است. با ساخت و تجهیز این سفره‌خانه برای هشت نفر اشتغال‌زایی شد.

سفره‌خانه سنتی ضیافت ارگ سمنان هم امروز افتتاح شد؛ برای اجرای این طرح، ۹۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

این طرح در ۵۶۰ مترمربع زیربنا و با اشتغال‌زایی برای ۲۳ نفر به بهره‌برداری رسید.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان