افزایش شهرستان‌های قرمز کرونایی در استان سمنان

بنا به اطلاع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان، طبق رنگ‌بندی جدید، کرونا در شهرستان‌های استان رو به افزایش است.

بنا به اعلام شامگاه جمعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان، اکنون شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان، آرادان و مهدیشهر در رنگ‌بندی کرونایی قرمز هستند.

شهرستان‌های سرخه و گرمسار نارنجی و میامی زرد کرونایی هستند.

کامران قدس، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: ۲۵ بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در مناطق تحت پوشش این دانشگاه بستری شدند.

از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۵۷۲۰۷ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شدند.

از بیست و یکم الی بیست و دوم بهمن ١۴٠٠ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۵ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به یازده هزار و ۲۷۱ نفر رسید و ۴۵ هزار و ۹۳۶ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به ۱۰۰۵۷ نفر رسید.

در تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی کشور شهرهای قرمز به ۲۴۷ شهرستان افزایش یافت و اکنون ١١٢ شهرستان نارنجی کرونایی و ۸۹ شهرستان زرد هستند و هیچ شهرستانی به رنگ آبی کرونایی وجود ندارد.