امضای بیش از ۱۱۱ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی در سمنان

استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان سمنان گفت: بیش از ۱۱۱ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با دولت در استان سمنان امضاشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمدرضا خباز در جمع مدیران حوزه صنعت و معدن استان سمنان اظهار داشت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در استان سمنان تا حد مطلوبی به وضعیت اقتصادی در این استان اعتماد دارند و در سه سال گذشته بیش از ۱۱۱ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بین دولت و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی منعقدشده است.

وی با تأکید بر اینکه استفاده از ظرفیت‌های موجود سرمایه‌گذاری در استان سمنان در دستور کار دولت قرار دارد افزود: راه‌اندازی پروژه‌های اقتصادی در استان سمنان نیازمند حمایت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این استان است.

استاندار سمنان با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به فعالیت‌های اقتصادی در این استان می‌تواند در حوزه اشتغال‌زایی و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نقش به سزایی را ایفا کند خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات رونق تولید و برگزاری جلسات کارگروه رفع موانع تولید از مهم‌ترین اقدامات دولت در سه سال اخیر بوده است.

وی افزود: از سال ۹۵ تاکنون ۴۲۷ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به تولیدکنندگان بخش کشاورزی و صنعتی پرداخت‌شده است.

خباز با اشاره به قوانین و روند دریافت تسهیلات رونق تولید تصریح کرد: راه‌اندازی واحدهای تولیدی نیمه فعال و غیرفعال، رونق تولید و افزایش اشتغال از مهم‌ترین رویکردهای دولت در ارائه تسهیلات رونق تولید است.

وی یادآور شد: از سال ۹۵ تاکنون با پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی نیمه‌فعال و غیرفعال ۶ هزار و ۷۰۰ شغل در استان سمنان ایجاد و یا تثبیت‌شده است که این رقم در گذشته بی‌سابقه بوده است.

استاندار سمنان نقش سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را در تکمیل پروژه‌های اقتصادی و راه‌اندازی برخی واحدهای تولیدی را یک نقش کلیدی دانست و گفت: در طول ۱۷ ماه گذشته ۶ هزار میلیارد و ۱۵۱ میلیون تومان در استان سمنان از سوی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان