اولین مهدکودک شبانه روزی استان در شهر سمنان افتتاح شد

سمنان- ایرنا- همزمان با هفته ملی کودک، اولین مهد کودک شبانه روزی استان در سه نوبت کاری و با ظرفیت ۹۶ نونهال در سمنان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا ، مدیرکل بهزیستی استان سمنان روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح این مهد کودک درگفت وگو با ایرنا افزود: ۶ هزار کودک در استان از خدمات مهد کودک ها استفاده می کنند.
علیرضا ایزدپور افزود: به منظور افزایش توان توسعه و زیر ساخت روستاها در ارایه خدمات اجتماعی به ویژه به نونهالان، تاکنون بیش از ۵۰ مهد کودک در مناطق روستایی استان سمنان به بهره برداری رسیده است.
وی ادامه داد: توسعه اجتماعی و فرهنگی در هر کشوری برپایه آموزش است و مهد کودک ها، مکان مناسبی برای آموزش اعتقادت دینی و اسلامی به کودکان و نونهالان جامعه است.
وی اضافه کرد: بیش از ۴۰۰ مربی آموزشی دارای مدرک تحصیلی مقطع کارشناسی در مهد کودک های استان سمنان فعالیت می کنند.
ایزدپور با بیان این که، همه مربیان آموزشی در مهد کودک ها برای افزایش دانش کودکان باید دارای مدرک تحصیلی مرتبط باشند، خاطرنشان کرد: برای مربیان شاغل در مهدکودک ها که دارای مدرک غیرمرتبط هستند نیز دوره های آموزشی ویژه برگزار می شود.
مدیرکل بهزیستی استان سمنان تصریح کرد: به منظور افزایش هم سان سازی رفاه اجتماعی در مناطق روستایی و محروم، طرح تغذیه رایگان نونهالان از امروز ۱۵ مهرماه ۹۵ در مهدکودک های مناطق غیربرخوردار توزیع می شود.
مدیر مهد کودک شبانه روزی سمنان ادامه داد: این مهد کودک با اشتغالزایی برای ۶ نفر در سه کلاس شیرخوار، نوپا و نوباوه، زیر نظارت اداره کل بهزیستی استان سمنان به بهره برداری رسید.
زهرا دامغانیان خاطر نشان کرد: این مکان فرهنگی و آموزشی برای نونهالان کارکنان شهرداری، بهزیستی و بیمارستان های شهرستان سمنان درنظر گرفته شده است.
در استان سمنان بیش از ۱۳۵ مهد کودک زیر نظارت معاونت اجتماعی بهزیستی استان سمنان فعال است که ۶ هزار نونهال را زیر پوشش دارد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان