ایجاد بازارچه مجازی هنر  در مرحله اجرا قرار گرفت

رییس امور فرهنگی، اطلاع رسانی و مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و مسوول پیگیری طرحهای اقتصاد مقامتی از به نتیجه رسیدن یکی از پروژه های اقتصاد مقاومتی این اداره کل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، امیر رسولیان روز پنجشنبه در نشست اتاق فکر و کارگروه اقتصاد مقاومتی این اداره کل، این پروژه را راه اندازی بازارچه مجازی عرضه محصولات فرهنگی و هنری هنرمندان این استان بیان کرد.

وی افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی و از بین ١١ پروژه ارائه شده دو پروژه این اداره کل دارای مصوبه است که ایجاد و راه اندازی بازارچه مجازی عرضه محصولات فرهنگی هنری یکی از این پروژه ها است.

وی کمک به اقتصاد هنر و هنرمندان را از اهداف این مصوبه دانست و اظهار داشت: در قالب این مصوبه قرار است بازارچه مذکور ابتدا در قالب یک اپلیکشن و سپس در قالب سایت ایجاد و فعال شود.

یکی از دست اندرکاران طراحی و راه اندازی این اپلیکشن نیز در این نشست به بیان خصوصیات و اهداف شرکت دانش بنیانی که آن را طراحی و ارائه کرده است پرداخت و گفت: این نرم افزار با هدف کمک به اقتصاد کسب و کار استان و شهرستان اپلیکشن مذکور را طراحی و ارائه کرده و برای اولین بار آن را به تایید شورای عالی انفورماتیک کشور رسانده است.

وی گفت: اپلیکشن های موجود در جامعه خارجی و غیربومی است و اپلیکشن مذکور توسط یک شرکت دانش بنیان و توسط متخصصات داحلی طراحی و ارائه شده است.

وی با بیان اینکه در قالب این نرم افزار خدمات موجود در شهر و استان از جمله شش هزار واحد صنفی، خدمات گردشگری و … ارائه شده است گفت: در بخش هنر نیز هدف توجه به اقتصاد هنر و شناخت هنرمندان است.

در این نشست که اعضای اتاق فکر و کار گروه اقتصاد مقاومتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان حضور داشتند مباحث و برنامه های ایجاد بازارچه مجازی هنر مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان