بارش ۱۸ سانتی متر برف در چاشم/ ادامه بارش برف و باران تا فردا در سمنان

سمنان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به بارش ۱۸ سانتی متری برف در چاشم شهرستان مهدیشهر، گفت: بارش باران و برف تا اوایل وقت فردا سه شنبه بیست و ششم بهمن ۹۵ ادامه دارد.
بارش ۱۸ سانتی متر برف در چاشم/ ادامه بارش برف و باران تا فردا در سمنان
غلامرضا حسنی غربا روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس بررسی نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره، تا اوایل وقت فردا وزش باد شدید، بارش باران و برف و در برخی نقاط به ویژه نواحی کوهستانی و محورهای شمالی کولاک برف و رعد و برق و تگرگ پیش بینی می شود.
وی با بیان این که روز گذشته در بسیاری از نقاط استان سمنان برف بارید، ادامه داد: در چاشم ۱۸ سانتی متر، آهوان و لرد ۱۰ سانتی متر، در ملاده ۹ سانتی متر، در فولاد محله هشت سانتی متر، در شهمیرزاد ۶ سانتی متر، در ده صوفیان سه سانتی متر، در مهدیشهر ۱٫۵ سانتی متر و در دیباج ۰٫۶ سانتی متر برف بارید.
وی با اشاره به بارش باران در روز گذشته یکشنبه بیست و چهارم بهمن ۹۵ گفت: در چاشم ۱۴ میلی متر، در لرد هشت میلی متر، در فولاد محله ۶٫۵ میلی متر، در ملاده ۴٫۸ میلی متر، در ایوانکی ۳٫۴ میلی متر، در احمدآباد ۲٫۵ میلی متر، در گرمسار ۲٫۳ میلی متر، در آرادان ۲ میلی متر، در بسطام ۱٫۵ میلی متر، در سمنان ۰٫۹ میلی متر و در شاهرود ۰٫۱ میلی متر باران بارید.
وی گفت: اختلال در تردد در معابر و جاده ای به ویژه در مناطق کوهستانی و محورهای شمالی استان به سبب بارش برف، یخبندان و لغزندگی سطح جاده ها و مه آلودگی و کاهش دید ناشی از مه و نیز وزش باد شدید و کولاک پیش بینی می شود.
حسنی غربا با اشاره به شرایط آب و هوایی استان سمنان در ۲۴ ساعت گذشته، ادامه داد: وزش باد در بیشترین سرعت در استان در شاهرود به حدود ۲۵ کیلومتر بر ساعت رسید.
وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته مجن با دمای منفی هشت درجه سانتی گراد و حسینیان در دامغان و آرادان با دمای ۱۲ درجه سانتی گراد، به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان سمنان بودند.
امروز کمینه دمای هوای شهرستان سمنان به سه رسید و بیشینه دما تا هفت درجه سانتی گراد می رسد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان