بازارچه‌های عرضه و فروش تولیدات بانوان در استان سمنان ایجاد شود

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه مردان سمنانی برای استفاده از مرخصی زایمان ۴ ساعت آموزش خانواده می‌گذرانند گفت: باید بازارچه‌های عرضه و فروش تولیدات بانوان ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، فهیمه فرهمند پور پیش از ظهر امروز در دیدار با استاندار سمنان در استانداری این استان اظهار داشت: متأسفانه عدم حضور آقایان در جلسات آموزش مهارت‌های زندگی به مشکلی در کشور تبدیل‌شده است.

وی با اشاره به لزوم حضور مردان کشور در دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی گفت: مردان استان سمنان برای استفاده از مرخصی زایمان ۴ ساعت آموزش خانواده می‌گذرانند.

با تأکید بر اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی برای آقایان افزود: مشکلی که در کل کشور داریم آن است که معمولاً در بیشتر این دوره‌های آموزشی خانم‌ها شرکت می‌کنند تا آقایان.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با اشاره به اجرای طرح پایلوت آموزش مهارت‌های زندگی برای مردان در استان سمنان تصریح کرد: این طرح به‌صورت آزمایشی در استان سمنان اجرایی خواهد شد.

فرهمند پور با اشاره به چگونگی اجرای این طرح اضافه کرد: بر این اساس این طرح، استفاده آقایان از مرخصی ۱۴ روزه زایمان همسر در استان سمنان را منوط به گذراندن دوره چهارساعته آموزش خانواده کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید سهم بانوان از اشتغال کشور مشخص شود خاطرنشان کرد‌: واحدهای تولیدی برای اینکه از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی حمایت شوند؛ باید بخشی از فرصت‌های شغلی که قرار است ایجاد کنند را به بانوان اختصاص دهند.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با اشاره به لزوم اتخاذ تدابیر جدی برای ایجاد پارک‌های بانوان در کشور تصریح کرد: پارک بانوان در کشور ما یک مسئله جدی است.

فرهمند پور با اشاره به اینکه پارک بانوان نباید تنها به محصور کردن یک مکان مخصوص زنان محدود شود تأکید کرد: پارک بانوان باید یک پاتوق جامع و ایمن برای زنان جامعه بوده و فرصت‌های مختلف سرمایه‌گذاری، آموزش و فراگیری هنر در آن برای بانوان فراهم شود.

وی با تأکید بر اینکه در اختصاص فضاهای خاص بانوان در کشور تلاش زیادی نشده است افزود: امروز بازارچه‌های عرضه و فروش تولیدات بانوان از دغدغه‌های اصلی و اساسی موجود است که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده استان‌های کشور را به‌منزله دخترانی برای خود خواند و اضافه کرد: من مانند مادری هستم که ۳۱ دختر در سراسر کشور داشته و حضورم در استان‌های مختلف به‌منظور سرکشی از این دختران صورت می‌گیرد.

حضور بانوان در جامعه افزایش یابد/سالن‌های ورزشی ادارات استان سمنان مورداستفاده دختران قرار گیرد

استاندار سمنان نیز در این نشست با اشاره به اینکه امروز حضور بانوان در جامعه سبب رشد و ترقی و توسعه جوامع خواهد شد افزود: باید زمینه‌ای فراهم کنیم تا حضور بانوان در جامعه افزایش یابد.

محمدرضا خباز با اشاره به اینکه موضوع استفاده بانوان استان سمنان از فضاهای ورزشی موردتوجه مدیران این استان بوده است افزود: در این زمینه تصمیماتی نیز اتخاذ و به دستگاه‌های اجرایی اعلام‌شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس این تصمیمات، دستگاه‌های اداری استان سمنان موظف هستند تا در ساعات اداری تمامی سالن‌های ورزشی خود را برای استفاده و ورزش دختران دانش‌آموز، در اختیار آموزش‌وپرورش استان سمنان قرار دهند.

استاندار سمنان نقش‌آفرینی بانوان در اجتماع را بسیار مهم عنوان و تصریح کرد: بانوان جامعه که مادران امروز و فردای کشور هستند؛ کانون خانواده‌ها را تشکیل می‌دهند و ازاین‌رو نقش بسیار مهمی در تربیت فرزندان خود و مردان و زنان فردای این مرزوبوم دارند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان