برنامه های هفته کتاب در استان سمنان اعلام شد

خبرگزاری شبستان:سرپرست نشر و امور چاپ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از اجرای برنامه های متنوع در هفته کتاب دراین استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، شمس ضحی دوست محمدیان در نشست کارگروه فرهنگ و هنر با موضوع کتاب و کتابخوانی برگزاری سومین دوسالانه کتاب را از مهمترین برنامه های هفته کتاب دراستان سمنان عنوان کردو گفت: در این مراسم از مولفین کتاب استان که در سالهای ٩٣ و ٩۴ تازه های نشر داشته اند تجلیل می شود.

وی دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، تجلیل از خامین چاپ و نشر استان، برگزاری نشست ادبی با تاشراناستان سمنان، برپایی نمایشگاه ناشران استان در شهرستانهای مختلف، برگزاری مسابقه کتابخوانی محرم و امام حسین (ع) اهدای کتاب به مدارس، مساجد و … و بازدید از کتابفروشی های استان را از دیگر برنامه های بزرگداشت هفته کتاب در استان سمنان برشمرد.

سرپرست نشر و امور چاپ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان رونمایی از ١٣ عوان کتاب در هفته کتاب را از دیگر برنامه ها بیان کرد و گفت: روزهای این هفته به اسامی مختلف نامگذاری شده و هر روز به همان مناسبت برنامه های خاصی برگزار می شود.

دوست محمدیان شعار هفته کتاب را در سالجاری”ایران می خواند” عنوان کردو افزود: این هفته از ۲۴ آبان آغاز و تا اول آذر ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه تلاش شده که نسبت به گذشته برنامه های پرمحتوا و کیفی تر در حوزه کتاب و کتابخوانی انجام شود، تصریح کرد: برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید تلاش دوچندانی صورت بگیرد.

سرپرست نشر و امور چاپ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و اظهار داشت: باید از این فرصت استفاده حداکثری کرد.

وی گفت: تلاش خواهیم کرد که با همراهی همه اصحاب فرهنگ و هنر در ارتقاء و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی تحولی جدی را ایجادکنیم.

دوست محمدیان در خاتمه با اشاره به اینکه امروزه کتاب به عنوان یک کالای موثر فرهنگی، مرزهای جغرافیایی را در نوردیده است، گفت: نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و ارتقای فرهنگ کتابخوانی، موجب توسعه همه جانبه در امور مختلف به ویژه گسترش سطح فرهنگ عمومی جامعه می‌شود.

در این نشست که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار شد کارشناسان و مسوولان دستگاههای عضو این کارگروه برنامه ها و دیدگاههای خود را برای هرچه بهتر برگزاری هفته کتاب ارائه کردند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان