برگزاری آیین چهارشنبه‌سوری سنتی در سمنان

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان سمنان از برگزاری آیین چهارشنبه‌سوری سنتی در این استان خبر داد و گفت: جشنواره بازی‌های بومی محلی، هشتم فرودین‌ماه در عباس‌آباد شاهرود برپا می‌شود.

محمود علی‌زاده با اشاره به برگزاری آیین چهارشنبه‌سوری سنتی در چهارشنبه آخر سال ۹۵ در سمنان اظهار کرد: این مراسم با تعامل نهادهای ذی‌ربط مانند میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان و فعالیت هیأت‌های ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان در شهرستان‌ها و با محوریت احیای سنت‌های گذشته برگزار خواهد شد.

وی در تشریح عملکرد هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان سمنان در سال جاری تصریح کرد: برخلاف سایر رشته‌های ورزشی در سمنان مانند فوتبال که تاریخ آغاز و پایان فصل دارد، برنامه‌های ما در طول سال جاری است و به‌ویژه در ایام خاص مانند نوروز به‌عنوان یک سنت و آیین برنامه‌های زیادی داریم.

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان سمنان با اشاره به حجم بالای برنامه‌های نوروزی این هیأت اضافه کرد: بازی‌ها و فعالیت‌هایی را که فراموش شده است، در تعطیلات نوروز در روستاها انجام می‌دهیم و در بحث کوچ عشایر استان هم در ییلاق‌ها یک‌سری بازی‌ها و سنت‌های مخصوص وجود دارد و برنامه‌ها را در این حوزه ساماندهی می‌کنیم.علی‌زاده از برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در هشتم فرودین‌ماه در عباس‌آباد شاهرود خبر داد و در تشریح ابعاد دیگر عملکرد هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان سمنان در سال ۹۵ افزود: کشتی با چوخه در سال ۹۵ به فهرست ورزش‌های فعال در استان اضافه شد.

وی با معرفی استان‌های خراسان به‌عنوان پایتخت کشتی با چوخه و با اشاره به انجام کشتی با چوخه در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی با کیفیت بسیار بالا اضافه کرد: کشتی با چوخه را به استان سمنان نیز آوردیم و در این زمینه چند مسابقه برگزار شد و کلاس مربیگری کشتی با چوخه را برای نخستین بار در سمنان برگزار کردیم.

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان سمنان با اشاره به برگزاری کلاس‌های مربیگری کشتی با چوخه در شاهرود با حضور ۲۰ نفر تصریح کرد: این اقدام نوعی نوآوری بود.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان