برگزاری انتخابات الکترونیک در ۳ شهر استان سمنان

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سه شهر استان سمنان الکترونیکی برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ سعید متقی دبیر ستاد انتخابات استان سمنان گفت: بر اساس توافق وزارت کشور و هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها در مجلس شورای اسلامی، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۱۵ شهر کشور به صورت الکترونیکی برگزار می شود که در استان سمنان در شهرهای سمنان، شاهرود و دامغان برگزار خواهد شد.

سعید متقی با بیان اینکه انتخابات الکترونیکی در شهرهایی که اعضای شوراهای آن هفت و ۹ نفره است برگزار می شود تصریح کرد : امکانات و بسترهای لازم برای برای این کارفراهم شده است.

وی افزود : ۶۰ صندوق انتخابات الکترونیکی نیز به استان سمنان فرستاده شده است وبرای آشنایی مردم با نحوه برگزاری انتخابات الکترونیکی ، قبل از بیست و نهم اردیبهشت این انتخابات به صورت آزمایشی در سمنان، شاهرود و دامغان برگزار می شود.

کاهش در هزینه ها و نیز زمان شمارش آرا از مزایای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی است.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۹ ماه اردیبهشت برگزار می شود‌ و استان سمنان که دارای هشت شهرستان، ۲۰ شهر، ۱۵ بخش و ۴۰۰ روستاست، در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هزار و ۱۹ نفر به عنوان اعضای اصلی و ۶۴۲ نفر به عنوان اعضای علی البدل در شوراهای اسلامی شهری و روستایی دارد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان