بهبودیافتگان کووید ۱۹ در استان سمنان ۹۱۰ واحد پلاسما اهدا کردند

به گزارش ایرنا، وحید بغدادی، مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: شهروندان بهبودیافته از کرونا در قالب پویش شکرانه سلامت از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در این استان ۹۱۰ واحد پلاسما برای کمک به بهبود مبتلایان به بیماری کووید۱۹ اهدا کردند.

وحید بغدادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: از این تعداد واحد پلاسمای اهدا شده، ۷۱۰ واحد به روش پلاسما فرزیس و ۲۰۰ واحد به روش جداسازی پلاسما از خون انجام شد.

وی افزود: در حال حاضر کمبود خون در استان برطرف شده است اما با توجه به روزهای سرد پیش رو و احتمال مواجهه با کمبود خون، لازم است شهروندان نسبت به اهدای خون اهتمام ورزند.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان ادامه داد: در سال جاری اهدای خون سه درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و میزان مراجعه به مراکز اهدای خون نیز با ۲ درصد افزایش مواجه شده است.

بغدادی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون میزان مشارکت بانوان در اهدای خون ۶.۴ درصد بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۶ درصد افزایش داشت.

به گزارش ایرنا، در قالب پویش شکرانه سلامت، بهبود یافتگان کووید ۱۹ از سن ۱۸ تا ۶۰ سال که حداقل یک ماه از بهبودی کامل آنان سپری شده باشد، در صورت داشتن شرایط عمومی اهدای ‌خون، می‌توانند با مراجعه به پایگاه انتقال خون در اهدای پلاسما و نجات جان همنوعان سهیم باشند.

۵۴ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر شنبه تا ظهر دیروز یکشنبه شناسایی شد و مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تا به امروز به ۱۹ هزار و ۷۶۰ نفر رسید.

کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان شامگاه یکشنبه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: مرگ سه تن دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از ظهر شنبه تا ظهر یکشنبه تعداد جانباختگان این بیماری در استان سمنان را به ٨۲۰ تن رساند.
طبق اعلام این کمیته ١۷۷ نفر به خاطر ابتلای قطعی به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند و موارد بهبودی و ترخیص بیماران کووید ۱۹ در این استان به ۶ هزار و ۵۴۹ نفر رسید و ۱۳ هزار و ۴۸۳ نفر به صورت سرپایی در کل استان سمنان درمان شدند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان