بهبود اشتغال‌زایی دانش‌آموزان در سایه هدایت تحصیلی و توسعه متوازن رشته‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان هدایت تحصیلی و توسعه متوازن رشته‌ها به بهبود اشتغال‌زایی دانش‌آموزان در آینده کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان،محمدرضا جهان دردیدار با مدیران و کارشناسان آموزش متوسطه استان اظهار کرد: انسان سازی و تربیت انسان در تراز جمهوری اسلامی ایران مطابق با تعریف سند تحول بنیادین از مهمترین وظایف آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش تاکید کرد: در مسیر تعلیم و تربیت تفکیک بین آموزش و پرورش وجود ندارد و همه عوامل در این مسیر مسئولیت دارند که باید به آن بپردازند.

محمدرضا جهان با تقدیر از فعالیت‌های شکل گرفته در حوزه معاونت آموزش متوسطه‌، کیفی‌سازی آموزش‌های شاخه فنی و حرفه‌ای و کار دانش را با نگاه تربیت نیروی متخصص را مورد تاکید قرار داد.

وی نظارت و ارزیابی و تحلیل عملکرد از فعالیت مدیران مدارس را از ابزار اصلی رشد و تعالی در حوزه آموزش و پرورش دانست و گفت: اجرای نظارت بالینی و ارائه بازخورد به مدیران مدارس اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در ادامه با اشاره به اهمیت توسعه متوازن و هدایت تحصیلی اظهارکرد: توسعه متوازن رشته‌ها مسیر اشتغال‌زایی جامعه و دانش‌آموزان در آینده خواهد بود که باید مدیران در دوره‌های مختلف تحصیلی به این موضوع مهم توجه جدی داشته باشند.

جهان از تحصیل ۴۶ هزار و ۲۲۷ دانش آموز استان در حوزه متوسطه خبرداد و گفت: ۲۶ هزار و ۳۰۲ دانش آموز در متوسطه اول ، ۱۳ هزار و ۸۲ نفر در متوسطه دوم و ۶هزار و۸۴۳ دانش‌اموز در شاخه فنی و کار دانش مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به مطالعه بهبود عملکرد دانش‌آموزان استان در رقابت‌های مختلف آموزشی، علمی و پژوهشی افزود: معاونت آموزش متوسطه باید با بهره‌گیری از همه‌ی ظرفیت‌ها تلاش کند تا دانش آموزان فرصت بروز و ظهور توانمندی و استعدادهای ذاتی و درونی خود را داشته باشند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان