بهترین مقصد برای سفر تور مشهد است یا تور قشم؟

سفر کردن برای هر انسانی بسیار لذت بخش و دوست داشتنی است. همه ایرانی ها از سمنان گرفته تا جنوب، از شمال تا غرب و شرق، به سفر های گوناگون علاقه مند هستند. بسیاری از خاطرات فراموش ناشدنی نیز متعلق به همین سفرها است. برای اینکه مسافرت خوب و مطلوبی داشته باشید لازم است از قبل مقصد خود را انتخاب کنید. یعنی با توجه به سلیقه خود به پرسش های ذهنیتان پاسخ دهید.

مثلا از خود بپرسید تور قشم بهتر است یا تور مشهد؟ سپس با توجه به علایق و هدف خود به این سوال پاسخ دهید و مقصد خود را انتخاب کنید. هیچ کس بهتر از شما از علایق شخصی شما با خبر نیست.
اما دو به شک شدن میان قشم و مشهد طبیعی است. زیرا این دو شهر جزو پر مسافر ترین شهرهای ایران هستند. شاید به همین خاطر است که برای شما هم این سوال که تور قشم بهتر است یا مشهد، پیش آمده است.
از آنجایی که هرکس سلیقه مخصوص خود را دارد، ما به معرفی هر دوی این ها می پردازیم. با معرفی و بیان مزایای مختلف سفر به قشم و مشهد سعی در بازگشایی گره های ذهنی شما داریم. لازم است پیش از سفر به مطالعه درباره مقصد مورد نظر بپردازید تا بهترین سفر عمرتان را تجربه کنید.
برای اطلاع از برنامه های سفر می توانید سایت مرجع تریپ ادوایزر ( tripadvisor.com ) را هم مشاهده کنید تا در سفرهای متفاوت راهنمایی کننده باشد.
در ادامه به انواع راه های سفر به قشم و مشهد می پردازیم. سپس به بیان هر آنچه که نیاز است بدانید تا انتخاب کنید می پردازیم. در آخر شما قضاوت کنید که به راستی تور قشم بهتر است یا مشهد؟

تور قشم

تور قشم بهتر است یا مشهد؟ چرا؟

سه راه مختلف برای سفر به قشم وجود دارد. برای سفر با اتوبوس یا ماشین خودتان باید از تهران به بندر عباس بروید. طول این مسیر یک هزار و سیصد و سه کیلومتر است. مسیر دریایی موجود برای این سفر از بندر عباس است. این مسیر آبی در مدت یک ساعت ما را به مقصد می رساند. یعنی می توانیم از طریق جاده به بندر عباس برسیم و از آنجا با کشتی یک ساعته به قشم برویم.
راه بعدی سفر به قشم استفاده از مسیر ریلی و استفاده از قطار است. این راه هزار و ششصد کیلومتر طول دارد و ما را از تهران به بندر عباس می رساند. از بندر عباس می توانیم مجدد از مسیر آبی استفاده کنیم و به مقصد برسیم. که در مجموع می شوند تور قشم زمینی.
اما راه حل بعدی تور قشم با هواپیما است. راحت تر از همه اینها، سوار هواپیما شدن و سفر هوایی است.
اگر می خواهید بیشتر درباره تور قشم بدانید، سایت زیر به شما کمک می کند:
https:// faragasht.com/تور-قشم/

برای اینکه بدانیم تور قشم بهتر است یا مشهد باید به بیان چگونگی سفر به مشهد نیز پردازیم.
قطعا مشهد از پر رفت و آمد ترین شهر های ایران است. همانطور که می دانید اصلی ترین دلیل آن وجود حرم امام رضا است. امروزه این پایتخت معنوی پیشرفت چشمگیری کرده است. مشهد مراکز تفریحی و جاذبه های دیدنی فراوانی دارد. به طور مثال دارای پارک های گوناگونی از قبیل پارک ملت، کوهستان پارک، کوه سنگی، کوه پارک و… می باشد.
از جاذبه های دیدنی مشهد نیز می توان به موزه های گوناگون، باغ وحش ها و… اشاره کرد. مشهد دارای آثار تاریخی نیز هست. مثلا آرامگاه فردوسی و مقبره نادر در این شهر است که جزو مکان های تاریخی مشهور است.

برای یک مسافرت دل انگیز کدام یک از این دو را انتخاب کنیم؟

به طور کلی برای یک سفر چند روزه با توجه به دوری این دو شهر از یکدیگر تنها می توانیم یکی از این مقصدها را انتخاب کنیم. اگر خیلی خلاصه از ما بخواهید باید بگوییم که اگر قصد خرید و تفریح دارید حتما به قشم سفر کنید؛ اما اگر قصد زیارت و لذت بردن از مناطق تفریحی مشهد و گردش در بازار های آن را دارید؛ بهترین انتخاب این است که به مشهد به صورت زمینی یا هوایی سفر کنید.
اگر می خواهید بیشتر درباره تور مشهد بدانید، سایت زیر به شما کمک می کند:
https:// faragasht.com/تور-مشهد/

لذت بردن از سفر و خوش گذرانی برای هر فرد دارای معنای متفاوتی است. برخی خوشی را در امور مذهبی می بینند و برخی صرفا به تفریح توجه دارند. این میان عده ای هستند که به هر دو مورد توجه میکنند و برای این افراد تصمیم گیری سخت است. به همین خاطر است که این سوال ذهنشان را درگیر می کند که به راستی تور قشم بهتر است یا تور مشهد؟

تور مشهد

چگونه بدانیم کدام تور بهتر است؟

بزرگ ترین جزیره خلیج فارس قشم است. در میان جزایر غیر مستقل جهان، قشم بزرگ ترین آنهاست. این جزیره به حدی است که اندازه آن از ۲۲ کشور بزرگ تر است. وضعیت منحصر به فرد پوشش گیاهی کوه ها، دره ها و سواحل در قشم نیز بی نظیر است. تور قشم برای سفر بهترین و مقرون به صرفه ترین انتخاب به شمار می رود. زیرا پرواز های چارتری و هتل هایی به صورت گارانتی برای آن وجود دارد.
امروزه صنعت گردشگری پیشرفت قابل توجهی کرده است. با وجود راه ها و تور های مختلف برای سفر تنها یک دغدغه باقی می ماند؛ مهم ترین دغدغه برای انتخاب بهترین تور علاقه و سلیقه است. هر سفری هزینه های مخصوص به خود را دارد که خوب اگر به قیمت خوشگذرانی تمام شود می ارزد. امروزه علاوه بر مسیر ها و روش های گوناگون سفر شهر ها از نظر پذیرش مسافر پیشرفت کرده اند. انواع اقامتگاه و بازار و مراکز گردشی در تمام شهر های بزرگ موجود است.

چرا باید به قشم یا مشهد سفر کنیم؟

مشهد شهری مذهبی و دوست داشتنی است. قشم جزیره ای بزرگ و خاص است. بسیاری از مسافران خارجی به طور کلی از ایران استقبال می کنند. قشم و مشهد جز مکان های پر طرفدار مسافرتی است. به طور کلی سفر به آدمی کلی تجربه عملی می آموزد. ایرانی ها معمولا علاقه فراوانی به خوشگذرانی و خاطره سازی دارند. سفر با افراد خوب به مکانی دلپذیر لذتی مثال زدنی دارد.
توجه داشته باشید علاوه بر بررسی بهترین تور باید به همراهانتان توجه کنید. موضوع مهم تر از مسیر و مقصد همسفر خوب است. در واقع همسفر خوب لحظات زشت را نیز زیبا میکند و لحظات خوب را خوب تر می سازد. در هنگام سفر حتما به تمام موضوعات مربوطه توجه نمایید.

تور داخلی فارا گشت
امروزه تور های متنوعی برای سفر های مختلف به مکان های گوناگون وجود دارد. بسیاری از گردشگران حرفه ای بی دغدغه به همه جا سفر می کنند؛ چرا که هر شهری اقامتگاه های خاص خود را دارد. اما اگر قصد سفر دارید پس از انتخاب مقصد حتما برنامه ریزی های لازم را انجام دهید. از همه راحت تر سفر با تور مسافرتی است.
برای مثال یکی از مجریان اصلی تورهای داخلی و ایرانگردی آژانس فارا گشت کوروش کبیر است (faragasht.com) این آژانس تور قشم و تور مشهد را به صورت هوایی و زمینی و با کاملترین خدمات انجام می دهد تا مسافران بدون دغدغه و با ارزان ترین حالت سفر کنند.
البته گهگاه دسته جمعی بودن و برنامه ریزی از پیش تعیین شده توسط تور ها از دلایل محبوبیت بیشتر تورهای آن ها است. که سمنانی های عزیز و البته سایر همطونان مدنظر قرار بدهند.