تاکید استاندار بر پیگیری ۶۰ طرح مصوب سفر وزیر اقتصاد به استان سمنان

ایرنا- سمنان- استاندار سمنان پیگیری پرداخت تسهیلات ۶۰ طرح مصوب سفر وزیر اقتصاد وامور دارایی به این استان را خواستار شد..

به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز شنبه در بیست و دومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در سالن یاد گار امام (ره) افزود: از ۶۰ طرح مصوب سفر وزیر اقتصاد وامور دارایی به این استان ، ۳۰ طرح مربوط به پرداخت تسهیلات واحدهای صنعتی و ۳۰ طرح معدنی بوده است.

وی اظهار داشت : اگر متقاضی برای دریافت تسهیلات به دستگاه های مربوط مراجعه نکرد، پرونده ای جایگزین خواهد شد.

وی به ۲۱ بانک عضو کمیسیون پرداخت تسهیلات رونق تولید اشاره و اضافه کرد : بانک ها می توانند با پذیرش بیش از یک طرح در پرداخت تسهیلات و حوزه معدن فعال باشند.

وی به نشست هفته گذشته خود در وزارت کشور با بانک سوئدی و بیمه آلمان B.K.m اشاره کرد و گفت : فضای مصرف استفاده از اتوبوس های شرکت عقاب افشان سمنان برای بازسازی حمل و نقل شهری در تمام کشور پیگیری شد.

دبیر کمیسیون شورای هماهنگی بانک های استان سمنان در این نشست گفت : تا کنون سه هزارو ۵۳۲ میلیارد ریال در بخش تسهیلات رونق تولید پرداخت شده است.

حسن مونسان افزود : از ابتدای سال ۹۵ تا کنون از ۲ هزارو ۵۴۹ فقره پرونده، ۶۷۲ فقره نیز تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند.

وی تصریح کرد : تعداد پرونده های در حال پرداخت ۱۰۹ فقره و تعداد پرونده های انصرافی ۳۳۲ مورد برای تسهیلات رونق تولید بوده است.

وی بیان داشت: از ۳۰ طرح مصوب سفر وزیر اقتصاد وامور دارایی استان سمنان تا کنون چهار مورد تسهیلات به وسیله بانک های سپه، تجارت و صنعت ومعدن پرداخت شده است.

وی به یکی از طرح های مصوب سفر وزیر اقتصاد وامور دارایی اشاره کرد وگفت: برای طرح توسعه شرکت کلران ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات از طریق بانک سپه پرداخت شده است.

دبیر کمیسیون شورای هماهنگی بانکهای استان سمنان اظهار داشت: ۳۰ طرح معدنی مصوب شده در بانک ها در حال پیگیری هستند.

در این جلسه گزارشی از تعداد واحدهای واگذار شده به بخش خصوصی میزان پیشرفت در مورد طرح های اداره کل آموزش وپرورش استان سمنان ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی ارائه شد.

سهم بخش صنعت از اشتغال استان سمنان بیش از ۳۸ درصد و سهم بخش کشاورزی ۱۴ درصد است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان