تخریب بافت تاریخی فرسوده سمنان برای مقابله با بزه کاران قابل قبول نیست

سمنان- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: بخش های تاریخی واقع در بافت فرسوده شهر سمنان سرمایه ملی محسوب می شود و به بهانه مقابله با بزه و بزه کاران نباید آن ها را تخریب کرد.

به گزارش ایرنا، حسین خواجه بیدختی، روز شنبه در نشست ستاد ساماندهی آسیب های اجتماعی استان سمنان در سالن غدیر استانداری با اشاره به تخریب خانه ها و بافت های قدیمی سمنان در طرح توانمندسازی مناطق غیربرخوردار اجتماعی افزود: برخی خانه های تاریخی در این مناطق قرار دارند و نباید با داشته های و سرمایه های ملی اینگونه رفتار شود.
وی اظهار کرد: حضور معتادان و استفاده از مواد مخدر یکی از آسیب های اجتماعی در جنوب شهر سمنان است، اما نمی توان با تخریب خانه های تاریخی واقع در بافت فرسوده، از آسیب های اجتماعی جلوگیری کرد.
وی با بیان اینکه راه جلوگیری از آسیب های اجتماعی پاک کردن صورت مساله نیست، اظهار کرد: وقتی محله ای خالی از سکنه می شود، طبیعی است که درصد آسیب های اجتماعی در آن محل افزایش می یابد و راه حل جلوگیری از این آسیب، تخریب آن محل و بافت های تاریخی فرسوده آن نیست.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: اگر محله های قدیمی سمنان را با کمترین میزان تامین هزینه با ایجاد زیرساخت ها در اختیار میراث فرهنگی قرار دهند، این اداره کل ظرف ۶ ماه این فضاها را بهسازی می کند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان نیز در این نشست گفت: کارهای اساسی و زیرساختی باید برای رفع آسیب های اجتماعی انجام شود و تخریب مناطق فرسوده مورد تایید نیست.
حسن شکراللهی افزود: راندن و برخورد بد با معتادان یکی از سطحی ترین کارهای ممکن است و باید با این مساله به صورت ریشه ای برخورد شود.
وی اضافه کرد: در شهر سمنان بیشتر در منطقه جنوب شهر مشکلات فراوانی در این زمینه وجود دارد، اما در بسیاری از شهرهای استان این آسیب ها در تمام مناطق وجود دارد و برای رفع آن نیاز به یک فرهنگسازی و فعالیت های عمقی است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان اظهار کرد: باید مراقب آسیب های اجتماعی بود، زیرا اگر این معضل ادامه پیدا کند، همه جامعه نابود می شود.
در این نشست با حضور محمدرضا خباز استاندار، محمود قنبری معاون سیاسی امنیتی استانداری و سیدعباس دانایی فرماندار سمنان، مسوولان دستگاه های اجتماعی، فرهنگی استان، درباره مسایل مهم اجتماعی موجود در جامعه و اجرای طرح توانمندسازی مناطق غیربرخوردار اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد مباحثی مطرح کردند.
طرح توانمندسازی با هدف رفع آسیب های اجتماعی در یک منطقه شناسایی شده در هر هشت شهرستان استان سمنان برنامه ریزی شده است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان