تخلفات نانوایی‌های استان سمنان ۲۰ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری ایرنا، علی تشنه دل، رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: طی بازرسی های صورت گرفته از نانوایی های استان در نیمه نخست سال ۹۹ تخلفات نانوایی حدود ۲۰ درصد کاهش داشت.

علی تشنه دل روز شنبه در نشست کارگروه آرد و نان استان سمنان افزود : در شش ماه ابتدایی سال جاری هفت هزار و ۳۴۵ مورد بازرسی از واحدهای نانوایی استان انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته هفت درصد رشد داشت که با توجه به افزایش بازرسی ها تخلفات در واحدهای نانوایی ۲۰ درصد کاهش یافت.

وی بیان کرد: از این تعداد بازرسی صورت گرفته ، ۳۰۱ فقره پرونده تخلف با عنوان های کم فروشی ، عرضه خارج از شبکه آرد ، و عدم رعایت ساعات کاری، به ارزش ریالی بالغ بر ۹۲۰ میلیون ریال تشکیل شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد تخلف ۲۰ درصد و از نظر ارزش ریالی ۴۶ درصد کاهش داشت.

تشنه دل افزود: میزان سهمیه ماهانه آرد در واحدهای نانوایی استان سمنان حدود پنج هزار و ۵۷ تن است که چهار هزار و ۴۶ تن برای واحدهای یارانه ای یک و یکهزار و ۴۷۱ تن برای واحدهای یارانه ای دو است.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در نانوایی های استان سمنان از قبیل کم فروشی ، عدم رعایت ساعت کاری ، گرانفروشی ، عرضه خارج از شبکه آرد ، عدم رعایت اصول بهداشتی، موارد را از طریق سامانه تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گزارش دهند.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با تاکید بر ضرورت افزایش نظارت و بازرسی ها از واحدهای خبازی استان سمنان گفت:این بازرسی ها در راستای اهداف و مصوبات کارگروه و به منظور نظارت ویژه بر کیفیت و کمیت نان های تولیدی صورت گرفت و با واحدهایی که قوانین نظام صنفی و مشتری‌مداری را رعایت نمی کنند و نان های بی‌کیفیت به مردم عرضه می کنند به شدت برخورد می شود.

علیرضا شریفی نژاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان نیز در این نشست حضور داشت.

در استان سمنان ۸۰۷ مورد واحد نانوایی فعالیت می کنند که از این تعداد ۵۸۶ واحد یارانه ای یک و ۲۲۱ واحد نیز یارانه ای ۲ هستند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان