تشکیل پرونده الکترونیک سلامت در سمنان

رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت : برای ٩۵ درصد مردم استان سمنان پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مهدی شادنوش رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به مناسبت آغاز هفته سلامت پیش از خطبه های نماز جمعه سمنان گفت : فقط پنج درصد از مردم استان برای تشکیل پرونده الکترونیک سلامت ثبت نام نکرده اند که بیشتر آن ها در شهرستان سمنان قرار دارند، که باید برای این افراد اطلاع رسانی شود.

وی راهکار کاهش بیشتر هزینه های درمان، کاهش بیماری ها به ویژه بیماری های غیرواگیر مانند قند خون، فشار خون را فعال شدن پزشک خانواده و به عبارتی راه اندازی سامانه ارجاع ذکر کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تصریح کرد : در ایران باید هرکسی پزشک مخصوص خود را داشته باشد و سامانه ارجاع در کشور باید راه اندازی شود تا هر فرد با مراجعه به پزشک عمومی و مخصوص خود به پزشک مورد نیاز ارجاع داده شود.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه ارجاع در کشور تا پایان ٩۶، گفت: راه اندازی این سامانه به زیر ساخت هایی مانند ایجاد پایگاه سلامت و پرونده الکترونیک نیازمند است.

شادنوش تاکید کرد : در دولت تدبیر و امید در استان سمنان تمام پایگاه های بهداشت و سلامت مورد نیاز راه اندازی شده است و زیرساخت های لازم فراهم است.

وی اضافه کرد : خدمات زیادی در حوزه سلامت در دولت تدبیر و امید در کشور انجام شده است، در گذشته درحوزه سلامت مشکلات فراوانی مانند کمبود دارو، کمبود مکمل دارویی و واکسن در ایران وجود داشت که این مشکلات با تدابیر دولت یازدهم برطرف شد.

وی با اشاره به قرار داشتن در هفته سلامت، افزود : سازمان جهانی بهداشت شعار امسال را مبارزه با بیماری روحی افسردگی تعیین کرده است.

وی ادامه داد : بیماری افسردگی در جهان افزایش یافته است و این بیماری می تواند موجب بیماری های جسمی نیز شود.

شادنوش ادامه داد : هفته سلامت در ایران به نام زندگی سالم، نشاط و امید نامگذاری شده است و باید شادابی و نشاط در خانواده ها ترویج پیدا کند تا از بیماری ها جلوگیری شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اضافه کرد : معنویت و امید می تواند تاثیر بسیاری در سلامت روح و روان داشته باشد و می توان با تزریق امید به خانواده ها از بسیاری از بیماری ها پیشگیری کرد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان