ثبت افزون بر ۵۰۰ اختراع علمی و پژوهشی دردانشگاه سمنان ازسال ۹۴ تاکنون

سمنان-ایرنا- مدیر مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان سمنان گفت: از سال ۹۴ تاکنون بیش از ۵۰۰ اختراع در زمینه های مختلف علمی و پژوهشی در این دانشگاه مشاوره و به ثبت ملی رسید که بخش قابل توجهی از آن ها مربوط به دانشجویان و استادان دانشگاه سمنان است.

داود معرفی روز پنجشنبه در حاشیه کارگاه آموزشی آشنایی با ثبت علایم تجاری و طرح های صنعتی که باحضور دانشجویان، مدیران واحدهای فناوری و شرکت های دانش بنیان و مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی در تالار اجتماعات شرکت شهرک های صنعتی استان برگزار شد، در گفت و گو با ایرنا افزود : دانشگاه سمنان جز ۱۸ مرجع منطقه ای ثبت اختراع در کشور است.
وی اظهار داشت: اختراع های کشور و استانی در دوره های مختلف سال از طریق سازمان پژوهش های علمی و فنی ایران برای ارزیابی به دانشگاه سمنان ارسال می شود.
وی خاطرنشان کرد : توسعه اختراع می تواند در افزایش توسعه اقتصاد و علوم دانش بنیان تاثیر گذار باشد و توجه به این موضوع می تواند در عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی و درون زا شدن علم سهم بسزایی داشته باشد.
مدیر مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان سمنان ادامه داد: دفتر مالکیت فکری پارک علم وفناوری دانشگاه سمنان به عنوان مرجع منطقه ای در حوزه ثبت اختراع داخلی، بین المللی و ثبت طرح صنعتی در راستای حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت می کند.
وی آشنایی با ثبت علایم تجاری و نمادسازی طرح های صنعتی از مهم ترین اهداف برگزاری این جلسه برشمرد و گفت : این کارگاه آموزشی همکاری و مشارکت پارک علم و فناوری دانشگاه و شرکت یشهرک های صنعتی استان سمنان برگزار شد.
در این کارگاه آموزشی بیش از ۷۰ نفر از دانشجویان ، مدیریان واحد های تولیدی و صنعتی و مدیران واحدی فناوری و دانش بنیان استان سمنان حضور داشتند

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان