جبران خسارت مهدهای کودک آسیب دیده از شیوع کرونا در استان سمنان با جدیت دنبال می‌شود

علیرضا ایزدپور، مدیرکل بهزیستی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان گفت: جبران خسارت مهدکودک‌های آسیب دیده از شیوع کرونا در استان سمنان با جدیت دنبال می‌شود.
علیرضا ایزدپوراظهار داشت: شیوع ویروس کرونا سبب ورود خسارات و مشکلات بسیاری برای مهدکودک‌داران استان سمنان در بخش‌های مختلف شده است.
وی افزود: بدون شک حفظ امنیت و سلامت تک تک افراد جامعه در اولویت است و بر همین اساس بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا مهدکودک‌های سراسر استان سمنان تعطیل شده است تا زمانی که اوضاع به شرایط عادی بازگردد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان خاطرنشان کرد: در استان سمنان ۱۳۷ مهدکودک با ۴۸۵ مربی فعال است و تا قبل از شیوع ویروس کرونا در این مهدکودک‌ها تعداد ۶ هزار و ۷۶۶ کودک نگهداری می شده است.

ایزدپور گفت: پیگیری‌ها و اقدامات مختلفی برای جبران خسارات وارد آمده ناشی از شیوع کرونا به مهدکودک‌های استان سمنان انجام شده است که از جمله آنها پرداخت تسهیلات و توزیع سبد کالا بوده است.

وی از دیگر اقدامات برای جبران خسارات مهدکودک‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا را اجرای طرح و پویش همدلی عنوان کرد و ادامه داد: در قالب اجرای این پویش نسبت به بخشش و تخفیف اجاره‌بهای مهدکودک‌های سراسر استان سمنان اقدام شده است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بیان کرد: پیگیری‌های لازم برای بازگشایی مجدد مهدکودک‌ها و بهره‌مندی پرسنل و کارکنان این مهدکودک‌ها از بیمه بیکاری انجام شده است.

ایزدپور گفت: برای رفع مشکلات مدیران مهدکودک‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا مکاتبات لازم با استانداری، صنعت و معدن، اداره کار، بیمه تامین اجتماعی، بانک‌ها، علوم پزشکی و‌ کمیته امداد انجام شده است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان