حضور دانشجویان دانشگاه سمنان در المپیاد علمی دانشجویی کشور

بیست و هفت نفر از دانشجویان دانشگاه سمنان در بیست و دومین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور شرکت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛عباس هنربخش رئوف رئیس دانشگاه سمنان گفت: در این المپیاد دانشجویان دانشگاه سمنان در قالب قطب سه به مرکزیت دانشگاه فردوسی مشهد با دانشجویانی از دانشگاه‌های چهار استان خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و استان سمنان با هم به رقابت پرداختند.

وی افزود : در این المپیاد ۴۰۰ شرکت کننده از قطب سه در ۱۹ رشته و ۷۹ آزمون مربوط به این رشته ها در دو نوبت صبح و عصر به رقابت پرداختند.

وی با بیان اینکه از هر رشته حداکثر پنج نفر به مرحله کشوری راه می‌یابند تصریح کرد : آزمون مرحله کشوری این رقابت‌ها نیز در تیرماه ۹۶ در تهران برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۵ نفر اول هر رشته مستقیما به دوره کارشناسی ارشد راه می یابند ادامه داد: دانشجویان سال سوم و چهارم می‌توانند از هر دو طریق متمرکز و غیر متمرکز در المپیاد شرکت کنند.

رئیس دانشگاه سمنان با بیان اینکه نفرات اول تا سوم امتیازات بسیار بیشتری داشته و از مزایای بنیاد نخبگان بهره‌مند می‌شوند افزود : ضمنا نفرات اول تا پنجم سه رشته شیمی، آمار و ریاضی به المپیاد بین المللی راه می‌یابند.

وی اظهار داشت : دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه سمنان قبل از اعزام دانشجویان به این المپیاد نشستی را با حضور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان و دانشجویان ممتاز اعزامی به مرحله اول بیست و دومین دوره المپیاد علمی-دانشجویی کشوری برگزار کرد.

رئیس دانشگاه سمنان از برنامه‌ریزی دانشگاه برای افزایش ارائه خدمات به دانشجویان ممتاز در سال تحصیلی آتی خبر داد و گفت: در نشستی که با حضور دانشجویان اعزامی برگزار شد، انتقادات و پیشنهاداتی دانشجویان مورد بررسی قرار گرفت.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان