خبری از انتشار بد افزار باج گیر در سمنان نیست

تاکنون گزارشی از آلوده شدن سیستم های یارانه ای استان سمنان به این بدافزار اعلام نشده است.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، ایرج کارخایی مدیر کل پدافند غیر عامل استان سمنان گفت : این بد افزار در چند روز اخیر سیستم های رایانه ای ۱۰۰ کشور دنیا از جمله ایران را آلوده کرده است.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ مورد از این حمله سایبری در کشور مشاهده شده است گفت: در استان سمنان تا کنون گزارشی در این زمینه دریافت نشده است.

کارخایی گفت: بد افزار باج گیر ( وانا کرای) با آلوده کردن سیستم های رایانه ای داده ها و اطلاعات را رمز نگاری و دسترسی کاربران به اطلاعات را امکان ناپذیر میکند.

کارخایی افزود: گرچه بیشترین حملات به سیستم های رایانه ای مراکز دولتی، دانشگاهی و درمانی است اما سیستم های خانگی نیز از این حملات مستثنی نیستند.

مدیر کل پدافند غیر عامل استان سمنان گفت : به روز رسانی سیستم عامل و ضد ویروس، متصل نکردن رایانه های آلوده و ذخیره ساز آنها به شبکه و سایر رایانه ها و کپی و ذخیره سازی اطلاعات از جمله اقدامات پیش گیرانه و ضروری است.

کارخایی گفت: همه کاربران در صورت مشاهده هر گونه اختلال د سیستمهای رایانه ای مراتب را به اداره کل پدافند غیر عامل مرکزامدادی سایبری ( مرکز آپای دانشگاه ) و اداره کل فناوری و اطلاعات استان اطلاع دهند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان