درخشش دانشگاه سمنان در رتبه‌بندی یورپ

دکتر سیف‌الله سعدالدین، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان گفت: دانشگاه سمنان توانست نام خود را در جدیدترین نظام رتبه‌بندی یورپ ۲۰۲۲-۲۰۲۱ در میان ۳۰۰۲ دانشگاه‌ برتر جهان و ۵۹ دانشگاه کشور ثبت کند.

دکتر سیف‌الله سعدالدین با اعلام این خبر به خبرنگاران ایسنا اظهار کرد: بر اساس نتایج منتشره در پایگاه اینترنتی نظام رتبه‌بندی یورپ ، دانشگاه سمنان در جایگاه یک هزار و ۲۱۳ جهانی و در بین دانشگاه‌های کشورمان جایگاه ۲۸ را بدست آورده است

وی با اشاره به اینکه «یورپ» از نظام‌های رتبه‌بندی جهانی است که مؤسسه‌های جهان‌تراز را شناسایی و جایگاه آنها را در برابر یک‌دیگر ارزیابی می‌کند تصریح کرد: شمار مقاله‌ها، شمار استنادها، شمار کل انتشارات، بهره‌وری علمی، تأثیر پژوهشی، و همکاری جهانی؛ شش ملاک کلیدی نظام «یورپ» برای ارزیابی مؤسسه‌های آموزش عالی است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان با بیان اینکه حدود ۶۰ دانشگاه ایرانی شامل دانشگاه‌های جامع، دانشگاه‌های علوم پزشکی، دانشگاه‌های صنعتی و غیره موفق به حضور در رتبه‌بندی یورپ (۲۰۲۲-۲۰۲۱) شده‌اند افزود: دانشگاه سمنان در بین دانشگاه‌های جامع وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بعد از دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، تبریز، شیراز، فردوسی مشهد، شهید بهشتی، کاشان، گیلان، اصفهان، محقق اردبیلی و پیام نور موفق به کسب رتبه ۱۲ ام کشور شده است.

اطلاعات موردنیاز بدون خود اظهاری دانشگاه‌های حاضر در رتبه‌بندی و صرفاً توسط مؤسسه یورپ از طریق پایگاه‌های بین‌المللی InCites و Web of science استخراج‌شده است.

دانشگاه سمنان در سال‌های قبل نیز در این رتبه‌بندی حضور داشت که در جدیدترین رتبه‌بندی اعلام‌شده رتبه بهتری را به خود اختصاص داده است.