دریافت وجه از کارگران برای انجام معاینات ادواری غیرقانونی است

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی نظام پزشکی کشور با اشاره به اهمیت توجه به حفظ سلامت کارگران بر ضرورت توجه کارفرمایان به معاینه ادواری کارگران خود تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمد همتی عصر امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان در سالت جلسات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: معاینات ادواری و سالانه کارگران موضوعی است که کارفرمایان باید آن را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه انجام آزمایش‌های سلامت و غربالگری کارگران جزو حقوق قانونی آنان است بیان کرد: بر اساس قانون، انجام این معاینات و آزمایش‌های برای کارگرانی که در معرض مواد مضر سلامتی قرار دارند؛ از اهمیت و ضرورت بیشتری برخوردار است.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز نباید افزایش هزینه‌های معاینات پزشکی و بی‌پولی کارفرمایان دلیلی برای عدم انجام معاینات سالانه کارگران باشد تصریح کرد: دریافت وجه از کارگران برای انجام این معاینات نیز غیرقانونی است.

همتی با اشاره به اینکه استفاده از دفترچه‌های بیمه نیز برای انجام آزمایش‌ها و معاینات ادواری خلاف قوانین موجود در این زمینه مانند در قانون کار و قانون تأمین اجتماعی است گفت: سلامت کارگران یکی از مهم‌ترین مواردی است که همه ما باید به دنبال آن باشیم.

وی با اشاره به اینکه امروز توجه به‌سلامت کارگران نه‌تنها هزینه محسوب نمی‌شود؛ بلکه سبب افزایش بهره‌وری نیروی کار شده و به افزایش راندمان تولید کمک می‌کند گفت: در واقع توجه به‌سلامت کارگران در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش و رونق‌بخش تولید است.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی نظام پزشکی کشور از دانشگاه‌های علوم پزشکی و نیز تأمین اجتماعی خواست تا اقدامات جدی را درزمینهٔ معاینه رایگان ادواری کارگران انجام دهند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان