دمای هوا در اولین شب آذر ۹۵ در استان سمنان به زیر صفر درجه می رسد

سمنان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: در اولین شب از آذر ۹۵ دمای هوای بیشتر مناطق این استان به صفر و زیر صفر درجه سانتیگراد می رسد و کاهش دما و سرمای پاییزی محسوس خواهد بود.

غلامرضا حسنی غربا روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، به تدریج از امروز یکم آذر ۹۵ تا شنبه هفته آینده ششم آذر کاهش ۱۵ درجه ای دما و تداوم هوای سرد پیش بینی می شود.
وی ادامه داد: همچنین از امروز تا چهارشنبه سوم آذر ۹۵، افزایش ابر و بارش باران کاهش دما، کولاک برف و وزش باد شدید پیش بینی می شود.
حسنی غربا با اشاره به شرایط آب و هوایی استان سمنان در ۲۴ ساعت گذشته، ادامه داد: وزش باد در بیشترین سرعت در استان سمنان در شهمیرزاد شهرستان مهدیشهر به حدود ۸۶٫۴ و در شاهرود به ۷۲ کیلومتر بر ساعت رسید.
وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در چهار نقطه از شهرستان مهدیشهر شامل ملاده ۱۷ سانتی متر، فولاد محله ۱۵ سانتی متر، لرد ۵٫۵ سانتی متر و در چاشم چهار سانتی متر و در رضوان شهرستان میامی ۳٫۵ سانتی متر برف باریده است.
به گزارش ایرنا، مدیرکل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته رضوان شهرستان میامی با دمای منفی ۶ درجه سانتی گراد و حسینیان در دامغان با دمای ۱۵ درجه سانتی گراد، به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان سمنان بودند.
امروز کمینه دمای هوای شهرستان سمنان تا سه و بیشینه دما تا ۱۰ درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان