رئیس سازمان شهروندان جهانی به سمنان سفر می‌کند

شهردار سمنان از سفر قریب‌الوقوع رئیس سازمان شهروندان جهانی به سمنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری سمنان، حسین موسوی اظهار داشت: پروفسور کواک رئیس سازمان شهروندان جهانی (WCO) به دعوت شهردار سمنان به‌زودی به این شهر سفر می‌کند.

وی گفت: پس از سفر به چین و شرکت در چهارمین اجلاس همکاری و توسعه شهرهای کمربند اقتصادی جاده ابریشم با موضوع به میراث بردن روح راه ابریشم و تقویت همکاری‌های عملی در ارومچی و انعقاد قرارداد همکاری با این شهر مقرر شد رئیس سازمان شهروندان جهانی سفری به سمنان داشته و با پتانسیل‌های این شهر مهم در جاده ابریشم آشنا شود.

شهردار سمنان افزود: همچنین قرار است در این سفر پیشنهاد سمنان برای میزبانی اجلاس شهرداران راه ابریشم نیز موردبحث و بررسی قرار بگیرد.

به گفته موسوی، پروفسور کواک ۱۱ و ۱۲ آبان ماه میهمان شهرداری سمنان می‌شود.

دوره پیشرفته آموزش آتش‌نشان داوطلب برگزار شد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان از برگزاری دوره آموزشی پیشرفته پنج‌روزه «آتش‌نشان داوطلب» خبر داد.

سعید اسماعیل‌پور گفت: این دوره آموزشی از روز سوم آبان ماه آغاز و تا روز هفتم آبان‌ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به برخی فواید برگزاری این دوره افزود: از مزیت این دوره این است که داوطلبینی که دوره مقدماتی را در ادوار گذشته پشت سر گذاشته‌اند می‌توانند تمام دوره‌های آموزشی را در این دوره فراگیرند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان اظهار داشت: مبانی حریق، آب‌رسانی، کف و کف‌سازها، امداد نجات کار با ست‌های هیدرولیک، آشنایی با پمپ‌های آتش‌نشانی، کار با نردبان‌های دستی، آشنایی با دستگاه تنفسی و … از عناوین آموزشی در این دوره است.

اسماعیل‌پور تأکید کرد: ظرفیت پذیرش داوطلبان این دوره‌ها حدود ۲۰ نفر بوده و این کلاس‌ها از دوشنبه هفته اول آبان ماه آغاز و تا روز جمعه هفتم آبان ماه ادامه پیدا می‌کند و در آخر با انجام مانور عملیاتی بین داوطلبان خاتمه می‌یابد.

انتصاب مسئول آموزش شهرداری سمنان

در حکمی از سوی شهردار سمنان مصطفی اصلاحی به‌عنوان مسئول آموزش شهرداری سمنان منصوب شد.

در حکم وی آمده است؛ نظر به تعهد و سوابق ارزشمند جنابعالی، به‌موجب این ابلاغ از تاریخ اول آبان ماه با حفظ پست سازمانی و نیز حفظ سمت فعلی به‌عنوان مسئول آموزش شهرداری سمنان منصوب می‌شوید.

در بخش دیگری از این حکم آمده است که امید است با استعانت از درگاه ایزد منان، زیر نظر اداره امور اداری و با بهره‌گیری نظام‌مند از ظرفیت‌های موجود و رعایت قوانین و مقررات و همسوسازی برنامه‌های توانمندسازی کارکنان شهرداری با اهداف و برنامه‌های نظام آموزشی، بستر مناسب جهت توانمندسازی کارکنان با برنامه‌ریزی و برگزاری آموزش‌های کاربردی و مهارتی فراهم شود. توفیقات روزافزون حضرت‌عالی را در ایفای کامل مسئولیت محوله از خداوند سبحان مسئلت می‌نمایم.

عکس شهدای سمنان در سالگرد شهادتشان بر روی سازه‌های تبلیغاتی نصب می‌شود

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان گفت: عکس شهدای سمنان در سالگرد شهادتشان بر روی سازه‌های تبلیغاتی نصب می‌شود.

امیر هوشنگ باهنر افزود: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان آماده است تا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هرگونه همکاری را با بنیاد شهید داشته باشد.

وی گفت: زنده نگه‌داشتن یاد قهرمانان بی‌ادعای سال‌های دفاع مقدس وظیفه همگانی است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان در نشست با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری پاسداری از خون پاک شهدا و زنده نگه‌داشتن هنر این بزرگ‌مردان بی‌ادعا نه‌تنها از وظایف مسئولان بلکه وظیفه آحاد مردم است.

باهنر از نصب عکس شهدا در سالگرد شهادتشان بر روی سازه‌های تبلیغاتی خبر داد و افزود: تدوین تقویم سالانه شهری برای شهدا و انجام فعالیت‌های منسجم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و برگزاری مراسم‌های ویژه برای شهدا ازجمله اقداماتی است که سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان تا پایان امسال انجام می‌دهد.

به گزارش تسنیم؛ این نشست باهدف گسترش و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان برگزار شد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان