راه‌اندازی “قطار آمبولانس” در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری ایسنا دکتر محمد اطهری، مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی و رئیس اورژانس پیش بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی سمنان خواستار راه‌اندازی قطار آمبولانس با نگاه ملی در استان سمنان شد.

دکتر اطهری با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان سمنان اظهار کرد: بخش زیادی از خدمات حوزه سلامت و اورژانس استان معطوف به مسافران و زوار عبوری از محورهای پرتردد این استان و از جمله محور تهران-سمنان-مشهد است.

وی با اشاره به مزیت‌های راه‌اندازی قطار آمبولانس با نگاه ملی در استان سمنان ادامه داد: با اجرایی شدن طرح راه اندازی قطار آمبولانس می توان در خدمات رسانی به مصدومان سرعت‌عمل بیشتری داشت.

رئیس اورژانس پیش بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به گستره خدمات‌دهی اورژانس سمنان تصریح کرد: افزون بر ۶۵ درصد از راه‌های اصلی و ۷۰ درصد راه فرعی در استان سمنان تحت پوشش اورژانس سمنان است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی با تمجید از عملکرد همکاران خود در خدمات‌دهی به بیماران و خصوصا مصدومان حوادث خاطرنشان کرد: متوسط آمار زمان رسیدن نیروهای اورژانس این استان بر بالین مصدومان و بیماران در حوزه های مختلف از متوسط استاندارد در نظر گرفته شده پایین تر است که این امر نشان از عملکرد مناسب و دغدغه‌مندی کارکنان این بخش خدمات رسان است.

اطهری از برنامه‌ریزی برای ایجاد یک پایگاه اورژانس در شهرک صنعتی سمنان خبر داد و افزود: طرح راه اندازی پایگاه اورژانس در شهرک صنعتی سمنان در دستور کار قرار گرفته و در هفته‌های آینده مکاتبه هایی با مسئولان مربوط در این حوزه انجام و مقدمات راه‌اندازی آن فراهم می‌شود.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان