رد خبر منتفی شدن انتقال آب خزر به سمنان

بنا به اطلاع نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان، علی سلاجقه در پاسخ به تماس تلفنی وی، محتوای خبر منتفی شدن پروژه انتقال آب دریای خزر به سمنان را رد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس گلرو روز یکشنبه با ارسال متنی به خبرگزاری ایرنا سمنان اعلام کرد: به دنبال انتشار اظهارات رئیس سازمان حفاظت محیط ‌زیست کشور مبنی بر منتفی شدن پروژه انتقال آب دریای خزر، از سوی نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با علی سلاجقه تماس تلفنی برقرار شد که طی آن ضمن اعلام مراتب اعتراض شدید نسبت به این اظهارات، بر تصحیح اشتباه صورت‌گرفته تاکید شد.

وی با اشاره به اعتراض نماینده مردم به اظهارات اخیر رئیس سازمان حفاظت محیط ‌زیست و توضیحات سلاجقه با موضوع رد محتوای سلاجقه در این تماس با رد محتوای انتشار یافته در برخی رسانه‌ها تصریح کرد که موضوع منتفی شدن اجرای پروژه انتقال آب دریای خزر، برداشت شخصی خبرنگار از اظهارات وی بوده است و وی چنین اظهارنظری نداشته است.

انتقال آب از دریای خزر، یک پروژه ردیف‌دار در بودجه ۱۴۰۱ است و همه مجوزهای لازم به ویژه زیست محیطی را از عالی‌ترین مقام وقت سازمان محیط زیست کشور دارد و یک پروژه ملی نمی‌تواند دستخوش تصمیمات لحظه ای و تغییرات مدیریتی شود.

تامین آب برای این حوزه انتخابیه را با تمام توان از مجاری قانونی پیگیری خواهم کرد.

انتقال آب دریای خزر به سمنان فعلا منتفی است
.علی سلاجقه معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: درباره انتقال آب دریای خزر به سمنان فعلا خبری نیست و منتفی شده ، هیچ اتفاقی هم در این زمینه نیفتاده است.