زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی در سمنان فراهم است

زمینه های سرمایه گذاری بخش خصوصی در انرژی های تجدید پذیر در سمنان فراهم گشته است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید علی اکبر صباغ مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان در نشست تخصصی سرمایه گذاری حوزه انرژی با اشاره به اهمیت برگزاری این نشست گفت : سرمایه گذاری در حوزه انرژی در راستای تحقق شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده موجب رشد تولید و افزایش اشتغال می گردد.

وی با اشاره به بستر مناسب استان درسرمایه گذاری درحوزه انرژی گفت : هرچند در استان سمنان اقدامات خوبی درتوسعه زیر ساخت انجام گرفته ولی با شرایط خوب اقلیمی و جغرافیایی این استان می توان از تمامی قابلیت های آن به نحو شایسته ای بهره مند شد.

وی تولید انرژی الکتریکی دراستان سمنان را درحال حاضر ۵۰۰مگاوات عنوان نمود و افزود : با وجود دو نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان و شاهرود، مقدار مصرف انرژی الکتریکی دراستان تأمین گردیده است ولی با توجه به محدودیت ها و معایب این نیروگاه ها می توان در بخش انرژی های تجدید پذیر و احداث نیروگاه های خورشیدی و بادی اقدامات مناسبی را به عمل آورد .

سید علی اکبر صباغ با اشاره به تفاهم نامه احداث نیروگاه های تجدید پذیر سرمایه گذاران بخش خصوصی با شرکت برق منطقه ای سمنان گفت : ارزش سرمایه گذاری این تفاهم نامه ها ۸۵۰ میلیون یورو است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان تعداد متقاضیان تولید انرژی خورشیدی در سال گذشته را ۵۴ متقاضی برشمرد و بیان داشت : حجم تقاضای این متقاضیان در مجموع ۱/۱۴۶۳ مگاوات است که با میزان سرمایه گذاری ۷۳ میلیارد و ۱۵۵ ریال ، منجر به عقد قرارداد خرید تضمینی برق۷۰ مگاوات گردیده است .

وی همچنین تعداد متقاضیان نیروگاه بادی در استان سمنان را ۱۰ متقاضی و متقاضیان تولیدانرژی برق آبی و زیست توده را دو متقاضی دانست و گفت : با اهتمام و توجهی که در مدیران ارشد استانی و نیز وزارت نیرو در سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه انرژی های نو است زمینه های سرمایه گذاری بخش خصوصی در انرژی های تجدید پذیر فراهم گشته است .

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان