زنگ مهر و مقاومت درمدارس استان سمنان طنین انداز شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ مراسم بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید امروز(۳ مهر) همزمان با سراسر کشور با حضور سیدمصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش های کار و دانش وزارت آموزش و پرورش، محمدرضا خباز استاندار، احمدهمتی نماینده سمنان،مهدیشهر و سرخه، حجت الاسلام محمدباقرعبدوس امام جمعه موقت سمنان،محمدرضا جهان مدیرکل آموزش و پرورش، و جمعی از مدیران استان و اولیاء دانش آموزان در هنرستان دخترانه فامیلی سمنان بصورت نمادین با نواختن زنگ مهر و مقاومت برگزار شد.

مدیرکل دفتر آموزش های کار و دانش وزارت آموزش و پرورش در این مراسم ضمن قرائت پیام علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش به مناسبت بازگشایی مدارس برای دانش آموزان گفت:در حال حاضر هفت هزار و یکصد هنرستان در سراسر کشور مشغول به فعالیت بوده که از این تعداد چهار هزار و ۴۰۰ هنرستان کار دانش و دو هزار و ۷۰۰ هنرستان فنی و حرفه ای هستند.

استان سمنان پیشرو شاخص های آموزشی و پرورشی در کشور است

سیدمصطفی آذرکیش تقارن آغاز سال تحصیلی سالجاری و بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس را بسیار ارزشمند شمرد وگفت: خواسته مقام معظم ولایت و رهبری تربیت نسلی مبتکر خلاق با اخلاق و دین مدار است.

وی بر تربیت نسلی متدین و آگاه تاکید کردو افزود: بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس یک ویژگی های خاص ایجاد کند که می توان فرهنگ ایثار ،فداکاری و شهادت طلبی را به نسل آینده تعلیم داد.

آذرکیش هشت سال دفاع مقدس را نشان دهنده اقتدار، ایثار و سربلندی کشور عنوان کرد و گفت:گرامی داشت این هفته و شهیدان کشور برای ایران اسلامی بسیار ارزشمند است.

مدیرکل دفتر آموزش های کار و دانش وزارت آموزش و پرورش با اظهار امیدواری که تقارن این دومناسبت بزرگ، همدلی و همراهی را در این استان رقم بزند ادامه داد: با نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در هنرستان ها در استان سمنان باید توسعه بیشتر فرهنگ کار و کارآفرینی را شاهد باشیم.

به گفته وی استان سمنان پیشرو شاخص های آموزشی و پرورشی در کشور است .

تربیت و تعلیم دو رکن بسیار اساسی در آموزش و پرورش هستند

استاندار سمنان نیز در این مراسم با بیان اینکه دانش آموزان آینده سازان کشور هستند و مسئولان باید برنامه ریزی صحیح فرهنگی و تحصیلی را برای این قشر مد نظر قرار دهند، ابراز داشت: محرومیت زدایی، توسعه، تجهیز و استقرار عدالت آموزشی در دور افتاده ترین و محروم ترین مدارس، اولویت مهم آموزش و پرورش است که این مهم در استان سمنان به نحو احسن در حال اجرا است.

محمدرضا خباز تربیت و تعلیم را دو رکن بسیار اساسی در آموزش و پرورش عنوان کردوافزود: تربیت بر تعلیم مقدم است.

خباز با اشاره به اینکه علم خدمتگزار و راهگشای مشکلات مردم است، اظهارداشت: علم بدون تزکیه مانع رشد انسان ها خواهد شد.

استاندار سمنان تصریح کرد: اگر امروز توسعه و پیشرفت در همه عرصه های فرهنگی و اقتصادی وجود دارد باید بدانیم که این مقوله جز در سایه برخورداری از سیستم های آموزشی نوین، پویا، کارآمد، آموزش و پرورشی متدین و ولایی و همچنین تربیت نیروهایی انقلابی میسر نخواهد شد لذا باید گفت آموزش و پرورشی اسلامی و انقلابی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید و تقارن آن با هفته دفاع مقدس، نیز اشاره ای داشت وگفت: شهیدان برای امنیت کشور به جبهه حق علیه باطل رفتند و اکنون دانش آموزان به راحتی و با امنیت می توانند تحصیل کنند.

خباز خطاب به دانش آموزان، اظهارداشت: اگر امروز شما نوجوانان استان سمنان در امنیت کامل و به دور از هرگونه جنگ و خشونت به تحصیل می پردازید به واسطه مجاهدت های دلیرمردان و شیرزنانی است که اگر نبودند، قطعا امنیت کیان ایران اسلامی دچار مخاطرات جدی می شد لذا باید در ادامه دادن راه شهدا اهتمام بورزیم.

وی افزود: بهترین قدردانی از شهدا، ادامه دادن راهشان است و این امر برای شما نوجوانان، دانش آموزان و آینده سازان ایران اسلامی که سرنوشت مملکت در دستانتان خواهد بود، بسیار مهم است.

خباز، با گرامی داشت یاد شهدای مدافع حرم، اضافه کرد: اگر رزمندگان در مرز دو هزار کیلومتری از کشور در برابر دشمنان ایستادگی نکنند، مجبور به دفاع از ایران اسلامی در مرزهای کشور خود خواهیم شد.

وظیفه اصلی آموزش و پرورش خدمت رسانی به مردم است

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این آیین خدمتگزاری را عامل اصلی به اوج رسیدن دولت عنوان کرد و گفت: فقط خدمتگزاری است که باعث می شود خدمات این دولت برای همیشه در ذهن مردم به یادگار بماند.

محمدرضا جهان با بیان اینکه وظیفه اصلی آموزش و پرورش نیز خدمت رسانی به مردم است، افزود: آموزش و پرورش استان سمنان برای ارایه بهترین خدمات به دانش آموزان و معلم ها، بسیار تلاش می کند.

جهان به آمادگی یک هزار مدرسه برای سال تحصیلی جدید در استان سمنان اشاره داشت و افزود: دانش آموزان استان در پنج هزار و ۶۰۰ کلاس درس سال تحصیلی را آغاز خواهند کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان این که سال تحصیلی جدید در مدارس استان با شعار ” بانماز، با ورزش، بانشاط و با ارزش” آغاز می شوداظهارداشت: در سال تحصیلی جدید ۱۱۳ هزار دانش آموز در کلاس های درس حاضر خواهند شد.

وی از افزایش حدود دو درصدی تعداد دانش‌آموزان در استان سمنان نسبت به سال تحصیلی گذشته خبر داد وادامه داد: پارسال قریب ۱۱۱ هزار دانش‌آموز در مدارس استان سمنان مشغول به تحصیل بودند.

جهان با اشاره به اینکه استان سمنان در همه شاخص‌های آموزش‌وپرورش جزو پنج استان برتر کشور به‌شمار می‌رود اظهارداشت: رتبه‌های دو رقمی دانش‌آموزان این استان در کنکور سراسری امسال ۱۴۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی در رتبه های زیر دوهزار نیز تعداد پذیرفته شدگان کنکور سراسری استان سمنان، نسبت به سال گذشته، رشد ۳۰درصدی داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان همچنین از رتبه نخست این استان در زمینه میزان باسوادی در کشور خبر داد و گفت: امروز استان سمنان با دارا بودن یکهزار و ۸۰۰بیسواد از سطح پوشش بسیار مطلوبی در زمینه سوادآموزی برخوردار است که امیدواریم در سال آتی جشن پایان بیسوادی را در استان برگزار کنیم که البته این امر نیازمند عزم همگانی و حمایت تمام مردم و دستگاه های اجرایی و دولتی است.

جهان با اشاره به اینکه استان سمنان در تقدیم شهدای دانش‌آموز و فرهنگی نیز به نسبت تعداد جمعیت خود در کشور سرآمد است تصریح کرد: از ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز کشور ۶۲۲ شهید متعلق به استان سمنان است.

به گفته وی، استان سمنان در دفاع مقدس، ۱۲۴ شهید فرهنگی نیز تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

در این آیین مراسم دو طرح ملی، توزیع شیر رایگان و طرح دادرس به صورت نمادین در دبیرستان شهید فامیلی شهر سمنان آغاز شد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان