سرمایه‌گذاران برای ایجاد پنج نیروگاه خورشیدی در سمنان اعلام آمادگی کردند

سمنان- ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای راه اندازی پنج نیروگاه انرژی خورشیدی هفت مگاواتی دراستان اعلام آمادگی کرده اند.

سرمایه‌گذاران برای ایجاد پنج نیروگاه خورشیدی در سمنان اعلام آمادگی کردند.

به گزارش ایرنا، امیر خلیلی خواه روز چهارشنبه در نشست تفاهم نامه سرمایه گذاری در دفتر مرکز خدمات سرمایه گذاری استان سمنان افزود: یکی سرمایه گذارانی که برای ساخت و راه اندازی اعلام آمادگی کرده است تا کنون توانسته سه نیروگاه خورشیدی را در کشور به بهره برداری برساند و سابقه فعالیت در این حوزه را دارد.

وی با اشاره به این که در حال حاضر به دلیل وجود مجوزهای صادر شده متعدد برای ایجاد نیروگاه خورشیدی از سوی بخش خصوصی در استان سمنان به میزان بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات متقاضی وجود دارد، یاد آور شد: تا کنون برای تولید هزار و ۲۰۰ مگاوات برق قرار منعقد شده است.

خلیلی خواه با تاکید بر لزوم پیگیری اجرای قراردادهای نیروگاه های خورشیدی از سوی فعالان بخش خصوصی، بیان داشت: تمام مجوزهای تاسیس و تولید نیروگاه برق صادر شده که منجر به راه اندازی نیروگاه نشده ابطال می‌شود و به سرمایه گذارن جدید واگذار می‌شود.

وی، به نیاز شهرک صنعتی ایوانکی در گرمسار و میامی در شاهرود به نیروی برق اشاره کرد و یاد آور شد: با توجه به این که بخش عمده صنایع تکمیلی معادن در این شهرک ها قرار دارد، حمایت و تامین برق این ۲ شهرک صنعتی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان خاطرنشان کرد: پیشبرد طرح های اقتصادی در استان نشان دهنده عزم جدی مسوولان استان و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوص است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان نیز در این نشست گفت: برنامه زمان بندی اجرایی شدن طرح های بخش خصوصی هر چه سریع‌تر مشخص شود، در صورت اجرایی نشدن طرح های قبلی، ایده ها و طرح های جدید جایگزین شود.

محمد همتیان، بر حمایت ویژه بخش دولتی برای اجرا کردن طرح های بخش خصوصی تاکید و خاطر شنان کرد: اولویت های نیاز استان سمنان برای اجرا شدن طرح ها در دستور کار قرار گیرد.

در این نشست در مورد تفاهم نامه های مربوط به طرح های برق، و رفع مشکلات واحد های صنعتی بخش خصوصی با حضور چند تن از صاحبان شرکت ها مباحثی مطرح شد.

قرارداشتن استان سمنان در دل دشت کویر در مرکز کشور، باعث شده این استان سالانه حدود ۳۰۰ روز آفتابی داشته باشد، از سویی نیاز صنعت این استان به انرژی برق، سرمایه‌گذاری برای ایجاد نیروگاه های خورشیدی در سمنان را از نظر علمی، اجرایی و اقتصادی توجیهه‌پذیر کرده است.

استان سمنان بیش از یک هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی و تولیدی دارای پروانه بهره برداری دارد، حدود ۷۰ درصد از انرژی برق در استان سمنان صرف بخش تولید می شود که شامل ۵۰ درصد در حوزه صنعت و ۲۰ درصد در حوزه کشاورزی است و نرخ متوسط مصرف برق در این استان در بخش خانگی حدود ۳۰۰ کیلو وات ساعت کمتر از میانگین کشوری است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان