سرمایه گذاران سمنانی برای انعقاد تفاهم نامه اقتصادی با فنلاند آمادگی دارند

سمنان-ایرنا- استاندار سمنان گفت: سرمایه گذاران بخش های خصوصی و دولتی این استان سمنان برای انعقاد تفاهم نامه در بخش های کشاورزی، اقتصادی ، معدنی و تجاری با کشور جمهوری فنلاند آمادگی دارند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز شنبه در دیدار با هاری کِمراینِن سفیر جمهوری فنلاند در کشور ایران در سالن غدیر استانداری افزود: استان سمنان از ظرفیت های انسانی و طبیعی متنوع برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف برخوردار است.
وی اظهار داشت: سمنان در چهار راه کریدور جنوب به شمال و شرق به غرب کشور قرار دارد و نزدیکی به تهران از مزیت های اصلی راه و ترابری این استان است.
خباز ادامه داد: بعد از برجام زمینه های همکاری مشترک بین ایران و کشور های مختلف به وجود آمده است و دولت تدبیر و امید از سرمایه گذاری های شرکت های مختلف تجاری در ایران استقبال می کند.
وی اضافه کرد: سمنان از استان های پهناور کشور است و بخش زیادی از انرژی واحدهای تولیدی استان از نیروی خورشید تامین می شود.
استاندار سمنان خاطرنشان کرد: معادن غنی و متنوع از مزیت های مهم استان سمنان است و بیش از ۴۰۰ میلیون نفر در داخل و خارج از کشور در همسایگی این استان زندگی می کنند.
وی تصریح کرد : استانداری سمنان از سرمایه گذاری بخش های دولتی و خصوصی کشور فنلاند در زمینه های کشاورزی گلخانه ای استقبال می کند.
خباز یادآور شد: شهرستان های این استان در زمینه پرورش پسته ، سیب و هلو در کشور شاخص هستند و فنلاندی ها می تواند با برنامه های منسجم اداری و اقتصادی در بخش کشاورزی سرمایه گذاری کنند.
وی ادامه داد : استان سمنان آمادگی دارد تا در زمینه پساب شهری و اصلاح آب از تجربه کشور فنلاند استفاده کند.
استاندار سمنان اضافه کرد : سمنان از استان های برخوردار و دارای ظرفیت های مهم اقتصادی و تجاری است و با سرمایه گذاری دوجانبه می توان رفاه اجتماعی را برای مردمان کشور های ایران و فنلاند فراهم کرد.
هاری کِمراینِن سفیر جمهوری فنلاند در این دیدار گفت: صنعت و معدن نیاز به منابع آب زیادی دارد و با بهره گیری از صنایع تصفیه می توان از پساب های صنعتی استفاده مجدد کرد و لازمه این کار، فناوری ویژه ای است که این فناوری را فنلاند می تواند در اختیار ایران قرار دهد.
وی اضافه کرد : در زمینه بهره وری و استفاده بهینه انرژی نیز فنلاند می تواند فناوری های روز خود را این در اختیار ایران و استان سمنان قرار دهد.
سفیر جمهوری فنلاند در ایران با اشاره به بازدیدش از کارخانه چوب تراش نقطه در سمنان، اظهار کرد: این کارخانه دارای ظرفیت های بسیار خوبی است و می تواند در زمینه کاشت، داشت و برداشت درخت ها و استفاده صنعتی در این بخش موثر باشد.
وی گفت: ۷۰ درصد از فنلاند از جنگل پوشیده شده است، این کشور به کشور جنگل ها معروف است و فنلاندی ها از جنگل ها به عنوان طلای سبز یاد می کنند.
در این جلسه شماری از فعالان اقتصادی استان سمنان حضور داشتند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان