سمنان با ۸۰ درصد مشارکت در سرشماری اینترنتی، استان اول کشور شد

سمنان- ایرنا- دبیر ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵ استان سمنان گفت: ثبت نام اینترنتی مردم این استان در سرشماری تا صبح شنبه یکم آبان ۹۵ با ۸۰ درصد مشارکت، به پایان رسید و این استان در بین استانهای کشور در جایگاه نخست قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، رضا عبدالله زاده روز شنبه در گفت و گو ایرنا افزود: ۵۴۰ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت استان سمنان، شامل ۱۷۳ هزار و۵۰۰ خانوار به صورت اینترنتی در سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵ ثبت نام کرده اند که معادل ۸۰ درصد پوشش خانوار ثبت نامی است.
وی یاد آور شد: در شاخص های پوشش خانوار و ثبت نام اینترنتی به نسبت جمعیت در کشور، استان سمنان در سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵ رتبه اول کشور را دارد و استان بوشهر در جایگاه دوم است.
وی افزود: میزان پیشرفت ثبت نام اینترنتی مردم شهرستان های استان سمنان در سرشماری عمومی امسال مشخص شده است و مردم شهرستان های میامی با ۹۸ درصد و سرخه با ۹۶ درصد پیشرفت کار، در جایگاه اول و دوم قرار دارند.
دبیر ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵ استان سمنان، میزان درصد پیشرفت کار در مهدیشهر را ۹۳، در دامغان ۹۲، در شاهرود ۸۳، در آرادان ۸۲، در گرمسار ۸۱ و در سمنان را ۶۲ درصد اعلام کرد.
شهروندانی که به صورت اینترنتی در سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵ ثبت نام کرده اند با دریافت کد ۱۲ رقمی، در مرحله مراجعه حضوری آمارگیران، فقط کافی است این کد را به آمارگیر ارایه دهند تا روند ثبت نام آنان در سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵ کامل شود.
ثبت نام در سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵ در کشور، به صورت اینترنتی از سوم مهر آغاز شد و در چند مرحله تا ساعت ۲۴ روز سی ام مهر ۹۵ تمدید شد.
۲۱۸ آمارگیر اطلاعات بیش از ۲۱۷ هزار خانوار استان سمنان را در مرحله ثبت نام حضوری سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ ثبت می کنند.
مرکز آمار ایران، با اعلام پایان زمان سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن کشور در ساعت ۲۴ روز سی ام مهر ۹۵، از مشارکت ۴۶٫۴ درصدی مردم در سرشماری عمومی و حضور ۱۱ میلیون و ۶۷ هزار و ۱۳۷ خانوار با جمعیت ۳۷ میلیون و ۱۷۱ هزار و ۳۰۷ نفر خبر داد.
مرکز آمار ایران ثبت نام اینترنتی هشت میلیون و ۸۸۱ هزار خانوار را هدف گذاری کرده بود که با استقبال گسترده مردم از این روش آمارگیری، مشارکت ۱۱ میلیون و ۶۷ هزار و ۱۳۷ خانوار به ثبت رسید.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان