سمنان به‌عنوان مهد پرورش گل نرگس کویری معرفی شود /گزارش تصویری جشنواره گل نرگس

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: با توجه به ویژگی‌های گل نرگس سمنان، این شهر باید به‌عنوان مهد پرورش گل نرگس کویری معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، حسین خواجه بیدختی در جشنواره گل نرگس سمنان اظهار داشت: ویژگی‌های گل نرگس سمنان از جمله عطر و بوی متفاوت آن نسبت به گل نرگس سایر مناطق کشور است و با این شرایط سمنان می‌تواند به‌عنوان مهد پرورش گل نرگس کویری مطرح شود.

وی گفت: معرفی جاذبه‌های گردشگری سمنان و ایجاد روحیه شادابی و نشاط در مردم از جمله اهداف برگزاری جشنواره نرگس سمنان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان به دنبال برگزاری این جشنواره در سال‌های آینده و قرار دادن آن به‌عنوان یک رویداد، در تقویم رویدادهای گردشگری کشور است.

خواجه بیدختی با اشاره به برخی ویژگی‌های گل نرگس گفت: گل نرگس به‌صورت خودرو در کنار جویبارها و باغات سمنان می‌روید و موردتوجه مردم محلی قرارگرفته است، چنانکه گلدان‌های خاصی برای آن طراحی کرده‌اند تا پیازهای نرگس را در فضای مشبک آن بکارند و سرشاخه‌های نرگس در اندازه‌های مختلف از این سفال بیرون می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: هم‌زمان با برپایی این جشنواره می‌توان آداب‌ورسوم، صنایع‌دستی و هنرهای سنتی همچنین جاذبه‌های تاریخی و گردشگری سمنان را معرفی کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: نرگس زارهای سمنان از جاذبه‌های طبیعی این شهرستان محسوب می‌شود و فرصت مناسبی برای جذب گردشگر در فصل زمستان است و باید از هر فرصتی برای رونق بخشیدن به صنعت گردشگری استفاده کرد.

به گزارش تسنیم بهترین ایام برای مشاهده نرگس زارهای سمنان اوایل زمستان تا اواسط این فصل است.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، شهرداری و سازمان‌های گردشگری سمنان در برگزاری این جشنواره با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مشارکت داشتند.

گل نرگس در فصل زمستان می‌روید و این‌گونه گیاهی در سمنان دارای رنگ و عطر خاصی است و از دیرباز در آئین‌های کهن این فصل از سال جایگاه ویژه‌ای داشته است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان